Hallo allemaal,
Ik zou afgelopen dinsdag al wat laten horen, maar dat is achteraf gezien toch een beetje naief van me geweest. Uiteindelijk moet het dus vrijdag worden voordat ik de energie heb om wat te schrijven.
Het gaat op zich redelijk goed. De operatie viel niet tegen. Wat wel tegenviel was mijn energie daarna, ik had ook vrij veel pijn (die er trouwens wel goed onder te krijgen was met afwisselend 600 mg ibuprofen en 1 gr. paracetamol), en er was gewoon algehele malaise. Ik breng de dagen nu door met slaapjes, gezicht koelen en t.v. kijken. Ik ga vanmiddag eens kijken of ik de energie heb voor een klein blokje om.
En hoe ik er uit zie? De eerste drie dagen erg gezwollen gezicht met rood/blauwe oogleden. Ik heb relatief weinig blauwe plekken verder, maar ik heb wel het gezicht van iemand die al een tijd prednison slikt. En verder twee wat lelijke bulten ter hoogte van slapen in haargrens, de plek waar de hechtingen zitten. Sinds gisteren neemt de zwelling wat af en de ogen zijn al iets minder rood/blauw maar nu komt er wel een mooi geel kleurtje doorheen.
Ik voel me redelijk hoopvol dat het goed gaat komen, tenminste als ik niet te veel spookverhalen op internet lees over wat er allemaal mis kan gaan.
Belangrijk: neem twee weken van te voren arnica druppels en ga daar ook mee door na ingreep, zorg voor goede pijnstillers, slaap minimaal 3 nachten met 2 stevige kussens op je rug, koel zo veel mogelijk (ieder uur 10 minuten), rustig aan doen en niet bukken of tillen. Bij een bovenooglidoperatie moet je 's nachts een beschermende zalf in je ogen doen (omdat de ogen de eerste week soms niet goed sluiten), maar die zalf krijg je van arts, en ik vind het wel fijn om overdag zo nu en dan kunsttranen in mijn ogen te druppelen.
En nu ga ik toch ophouden want deze inspanning is me wel weer genoeg (ik word een beetje misselijk als ik me inspan). Maar ik hou jullie verder op de hoogte.
Bedankt voor succeswensen en steun,
Regi