hoe lang elastische muts na lipo kin ?

• meg

Hallo dames,

weten jullie hoelang die band/muts precies gedragen moet worden na een lipo van de kin ?

Zou het echt erg zijn als je hem wat korter draagt ?

De één zegt 1 week, de ander 2 weken etc.

Zou het resultaat echt minder strak zijn als je hem korter draagt ?

Groetjes Meg

• Tineke

Hi Meg,

Ben je de band inmiddels zat geoworden?

Ik kan het me voorstellen. Ik heb hem 2 weken dag en nacht omgehad. Als er nog vocht in je kin zit kan je hem volgens mij beter omhouden bv alleen 's nachts.

vrgr Tineke

ps is je controle goed gelopen?

• meg

Hoi Tineke,

de meeste hechtingen en nietjes zijn eruit gehaald.

Dat luchtte al een beetje op. Maar die nietjes aan de linkerkant bij mijn oor, waar het altijd zo zeer doet, dat was zo pijnlijk toen ze eruit gehaald werden.

De arts zei ook dat daar nog een lelijke plek zat.

Ik maak me een beetje zorgen Tineke, want de eerste dagen was mijn kin erg strak als ik de band opzij deed. Maar vandaag lijkt mijn kaaklijn en kin al weer op hoe het was.

Vandaar ook de vraag of die band nu nog nut heeft na zoveel dagen. Ik heb hem nl. 2 dagen bijna helemaal niet opgehad omdat dat oor zo een pijn deed.

Vannacht ook zonder geslapen.

Wel vannacht eindelijk een hele ruk geslapen voor het eerst.

Groetjes Meg

• Regi

Hallo Meg,

Heb jij alleen een liposuctie van kin/ hals gehad of heb je ook een lift gehad?

Groet Regi

• meg

Ik heb ook en s-lift gehad.

Groetjes Meg

• Tineke

Hi Meg,

Ik denk doordat je de muts niet gedragen hebt je onder je kin wat vocht vast houd.

Ik kan me voorstellen dat je dat hebt afgedaan. Zeker met de pijn boven je oor.

Maar misschien zou je met de kliniek kunnen overleggen of je die band nu nog moet dragen? Bij mij werd aangegeven om die band toch wel 2 weken om

te houden juist om vochtophopingen tegen te gaan. Je onderhuid hersteld volgens mij dan ook beter.

Het valt niet mee he?!. Nog een week of twee en dan heb je het ergste volgens mij gehad. Sterkte….

vrgr Tineke

• meg

Hai Tineke,

ik heb inmiddels de oren uit de bivakmuts geknipt om de pijn wat te verzachten,

zodat ik hem op die manier toch nog kan dragen.

Maar vannacht weer wakker geworden van de pijn boven mijn oor.

Het is echt vreselijk. Volgens de arts zit daar ook een lelijke plek, die ik verschillende keren per dag schoonspoel onder de douche, maar er blijft elke keer maar spul uitkomen.

Ik ben zo bang dat het kraakbeen aan het ontsteken is en dat mijn oor misvormd gaat raken. Kan soms wel huilen. Wat heb ik toch gedaan, denk ik dan.

Ga zo maar weer eens bellen met de kliniek.

Groetjes Meg

• Tineke

Dit klinkt wel heel pijnlijk Meg. Ik kan me voorstellen dat je denkt wat heb ik gedaan!!!!

Ik zou zeggen bel de kliniek en vraag om een consult met dr. Stevens omdat je de zaak niet vertrouwd. Zij zijn de enigen die hier naar kunnen kijken en een goede diagnose kunnen stellen. Dat zou je ook weer gerust stellen denk ik. Mogelijk krijg je een antibiotica kuur als

dat nodig is. Arrzel niet en ga langs voor een controle….ik ben in de eerste twee weken na de operatie ook extra heen geweest omdat ik twijfelde om een plek achter mijn oor. Gauw een afspraak maken Meg en niet zo de komende dagen ingaan met deze twijfel….Bel nu want waarschijnlijk zijn ze met koningendag en de dag erna gesloten ….

Sterkte

vgr Tineke

• meg

Hoi Tineke,

Ik heb gisteren nog een keer een arts aan de telefoon gekregen en hij vermoedt toch geen ontsteking.

Ik moet het een paar keer per dag heel goed blijven schoonspoelen onder de douche. Hij denkt dat de wond van binnenuit op de overgang van kraakbeen naar het hoofd nog niet dicht is.

Ook heb ik de muts al weer een paar dagen opgedaan omdat ik bang was dat anders de “boel weer slap zou gaan hangen”.

Maar dat oor deed natuurlijk zo zeer, dus wat heb ik gedaan :gewoon de oortjes eruit geknipt. Nu kan ik toch de muts weer op, maar geen pijn meer aan de oren.

Vandaag gaat het trouwens al weer wat beter gelukkig.

Mijn gezicht is al heel erg geslonken en mijn hals gaat ook de goede kant uit.

Ik ga het vandaag maar eens proberen zonder pillen, want ik krijg best wel last van mijn maag van de diclofenac en de paracetamol die ik dagelijks slik.

Nou, groetjes, Meg