Halslift, S-lift

• Petra

Het is haast zover, 24-04-2008 ga ik een halslift en een S-lift ondergaan in het Parkkliniek te Rotterdam.

Waarom het Parkkliniek:

Goede uitleg (Dr.Tan), vriendelijke personeel.

Op het forum zal ik mijn ervaring doen van het verloop.

Zijn er mensen, die ervaring hebben met een halslift/S-lift in het Parkkliniek?

Groetjes Petra.

• Angelique

Hoi Petra,

Ik zit hier met mijn moeder en zij heeft ook een afspraak gemaakt voor een halslift in de parkkliniek. Wij zijn heel benieuwd hoe het met je gaat. Wil je ons aub iets vertellen over je ervaring en de resultaten.

Groetjes Angelique

• Petra

Hallo Angelique,

Do. 24-04-2008 heb ik mij laten opereren in het Parkkliniek.

Het betreft een halslift, s-lift, lipo-hals, bovenoogleden.

Om 08.30 uur was ik daar met mijn partner, ik werd goed ontvangen, een ieder was vrolijk en opgewekt, een heerste een gemoedelijke sfeer.

Even in de wachtkamer gezeten, waarna ik door 2 meisjes (verpleegkundige) werd opgehaald en naar mijn kamer gebracht.

Enige vragen beantwoord, operatiekleding gekregen, omgekleed.

De chirurg (Dr. Tan) kwam een uitleg geven, maakte foto’s, aftekenen op mijn gezicht.

Hierna kwam de anesthesist, een vriendelijke man, hij vroeg naar mijn bloeddruk, gewicht en lengte.

Men krijgt een roes en de plekken waar je geopereerd wordt extra verdoofd met een injectie, maar dat voel je in je roes niet.

Voordeel: Geen misselijkheid na de operatie.

De operatie heeft drie en een halfuur geduurd.

Ik kwam bij, had in jaren niet zo lekker geslapen, heerlijk.

Wat gedronken, broodje kaas gegeten, omgekleed, naar huis.(omstreeks 14.00 uur)

Thuis op bed gaan liggen, na enige tijd was de operatie verdoving uitgewerkt. Een verdraaglijke pijn kwam daar voor terug.

Goed te bestrijden met pijnstillers.

Gewoon TV gekeken, krant gelezen, gegeten.

De tweede dag was de pijn stukken minder en nu dag drie (zaterdag), geen echte pijn meer.

De resultaten weet ik nog niet, want mijn gezicht zit nog helemaal ingepakt.

Nog geen blauwe plekken gezien.

Advies 2 weken voor de operatieVSM Arnica montana D6 tabletten slikken, tegen blauwe plekken.

Angelique, wanneer gaat je moeder voor de operatie?

Het is mij 100% meegevallen, alleen het resultaat nog.

Volgende week vrijdag worden de hechtingen verwijderd.

Ik hou je op de hoogte als je dat wilt.

Wens je moeder succes. (Petra)

• Petra

Het is nu zondag, we zijn nu 4 dagen verder na de operatie.

Geen pijn meer, echte zwellingen zijn ook niet zichtbaar, het gaat gewoon goed.

Alleen jammer van het mooie weer waar ik niet van kan genieten.

Kon.dag komt er ook aan, gezellig in de stad.

Beter was geweest de ingreep in de herfst/winter periode te doen.

Wel alle tijd om een goed boek te lezen.

Nu alleen wachten op het resultaat en wanneer ik weer toonbaar ben om naar buiten te gaan.

Groetjes Petra.

• Petra

5 dagen na de operatie.

Alles gaat goed, geen pijn, blauwe plekken.

Resultaat afwachten.

Wel een andere ervaring als Meg (auteur), al die pijn, echt zielig.

Groetjes Petra.

• meg

Hoi Petra,

Het is bij mij nu 12 dagen geleden en vandaag gaat eindelijk wat beter.

Groetjes Meg

• Petra

Hallo Meg,

Ik heb eigenlijk dezelfde operatie gehad als jij, vreemd hoe verschillend de reactie op zo'n operatie is.

Ik heb alleen de eerste nacht wat pijn gehad en voelde dat mijn lichaam de situatie accepteerde, de pijn werd die nacht steeds minder.

Ik loop gewoon door het huis, tv kijken, lezen, eten, drinken etc.

Geen pijn meer. (zie ook mijn info: auteur Petra)

Ik hou een soort dagboek bij om de mensen te informeren wat zij kunnen verwachten.

Alleen nu het resultaat.

Bang, dat er te veel vel is weggehaald bij de ogen, ik weet natuurlijk niet of dat zo is.

Afwachten.

Fijn, dat het wat beter gaat met jou.

Het komt goed.

Groetjes Petra

• meg

Hoezo teveel vel weggehaald bij de ogen. Had jij ook een ooglidcorrectie dan ?

Ik heb al zitten denken dat ik wat minder goed herstel omdat ik fibromyalgie heb.

Dat is reuma van de weke delen. Dus het kan zijn dat ik daarom wat meer last heb.

Want normaal gesproken ben ik ook echt geen aansteller. Ik heb eigenlijk altijd wel pijn of ontstekingen. Maar sla me daar eigenlijk best wel goed doorheen.

Heb me er zelfs nog nooit voor ziek gemeld, terwijl er mensen zijn die echt arbeidsongeschikt er door zijn of de hele dag op bed liggen.

Nou maar hopen dat alles snel vergeten is, en ik kan genieten van het mooie resultaat.

Dan weet je tenminste waar je het voor doet hè ?

Groetjes Meg

• Petra

Hallo Meg,

Ik geloof niet, dat je je aanstelt, het zal bij een ieder anders verlopen.

Ik heb ook gelijktijdig een ooglidcorrectie (boven) laten doen, was niet echt nodig, maar ja ik lag daar toch.

In de jaren gaat het toch wat bij de ogen hangen.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Ik had geen rimpels, wel lichte hamsterwangen, en een slappe onderkin. (kalkoenhals)

Groetjes Petra

• Petra

Het is nu za. 03-05-2008. (9 dagen na de operatie)

Gisteren de hechtingen laten verwijderen.

Was alleen nodig bij de ogen, overige waren oplosbaar.

Ik zag voor het eerst het resultaat (tot nu toe).

Zag er goed uit, geen blauwe plekken, maar wel aan de zijkanten behoorlijk opgezwollen, maar dat moet nog weg trekken.

Geen pijn.

Kalkoennek verdwenen.

Even aan de ogen wennen, zijn nu groter.

Verpleegkundige zei: Het duurt echt nog maanden tot het eindelijke resultaat.

Blijf de kap nog een week lang permanent dragen, daarna 5 weken als ik thuis ben.

15-05 terug voor controle bij Dr.Tan.

Groetjes Petra.