boven ooglidcorrectie WIE ???

• katja

Beste mensen,

ik word over 2 weken geopereerd in mcs aan mijn bovenoogleden door dr Koopman.

Wie heeft ervaring met deze dokter ? En hoe kan ik ervoor zorgen dat de zwellingen e.d. zo snel mogelijk verdwijnen ???

Alvast bedankt allemaal.

gr

Katja

• Alissa

Arnica voor de operatie en na de operatie en koelen koelen en nog eens koelen

Dr Koopman ken ik niet

• Tinkie

Hoi, ik laat volgende week mijn bovenoogleden doen, in accz in zevenaar, iemand daar ervaring mee?

En ben ik naar een week weer aantoonbaar omtegaan werken, wil me nl niet ziek melden.

En die Arnica hoelang moet je dat dan van tevoren opdoen?

Oogmaskers voor in de koelkast heb ik al klaar liggen.

En hoe is het met de pijn tijdens en na de operatie?

Hoor graag andere ervaringen.

Groet Tinkie

• Martine

Hoi, ik heb het nu 2 maanden geleden laten doen. Inderdaad Arnica druppels voor en na en ook arnica zalf onder de ogen voor het uitzakken van de bloeduitstorting.

Ook deed ik met een wattenstaafje arnicazalf op de oogleden, waar ik bij kon. En veel koelen met diepvrieserwtjes in een theedoek.

Ik had geen pijn tijdens de operatie en daarna ook niet. Maar ik vond het wel heel vermoeiend. Ik heb echt heel veel gelegen op bed en bank de eerste dagen.

en na een week gingen de hechtingen eruit om 12 uur en om half 2 zat ik alweer op m'n werk met make up en m'n bril. Ik voelde me wel heel onzeker maar er was niemand die wat zag aan me.

Sterkte en succes.

• marga

Ik ben 2 dagen geleden geholpen aan boven en onderoogleden en moet zeggen dat het meeviel.De verdovingsinjecties zijn pijnlijk maar daarna voel je niets meer.

Ben eigenlijk niet blauw, tis alleen een beetje paars onder mijn ogen. Slapen doe ik half zittend ivm het uitzakken van de bloeduitstortingen en het helpt wel. Koelen heb ik niet echt heel veel gedaan en arnica heb ik ook niet gebruikt. Dinsdag gaan de hechtingen eruit…ben benieuwd!

Sterkte…

• Saskia

Arnicazalf mag niet op de wond zelf. Alleen eromheen. Gel smeert beter.

Arnica D6 in druppels of tabletjes een week voor de operatie beginnen en doorgaan zolang nodig.

• anna

Heb 11 dagen geleden een onderooglid correctie ondergaan alles is goed gegaan en ziet er goed uit behalve de uiteinden van de littekens het lijken dikke strepen en onder het litteken zit een deukje het lijkt mij geen vocht als ik de huid strak trek blijft het deukje zitten net alsof de hechtingen te strak aangetrokken zijn geweest, ik vraag me af of het ooit nog goed komt., Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben gehad en zo ja wat kan ik doen behalve smeren met litteken creme om de schade zoveel mogelijk te beperken? Alle tips zijn welkom alvast bedankt.

• Kato

Hoi Anna,

Ik herken wat je beschrijft. Bij een oog aan het uiteinde een deukje, en daarnaast bij mij ook een bobbeltje. Net of de hechting daar te strak heeft gezeten. Volgens mijn PC heeft dat herstel wel een paar weken nodig. Ik denk zelf eerder aan maanden.

Nu vier maanden later zie ik er bijna niets meer van, het begint vanzelf weg te trekken. Geduld hebben, maar het komt vast goed.

• anna

Hallo Kato,

Je hebt me gerustgesteld, bedankt.

annaKato schreef:

>

> Hoi Anna,

> Ik herken wat je beschrijft. Bij een oog aan het uiteinde een

> deukje, en daarnaast bij mij ook een bobbeltje. Net of de

> hechting daar te strak heeft gezeten. Volgens mijn PC heeft

> dat herstel wel een paar weken nodig. Ik denk zelf eerder aan

> maanden.

> Nu vier maanden later zie ik er bijna niets meer van, het

> begint vanzelf weg te trekken. Geduld hebben, maar het komt

> vast goed.

• anna

Heb 3 wk geleden een onderooglidcorrectie gehad en alles is goed verlopen maar sinds enkele dagen is er onder 1 oog op het litteken een blaartje ontstaan er omheen ziet het litteken wat rood heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Alle tips-suggesties zijn welkom. anna schreef:

>

> Hallo Kato,

>

> Je hebt me gerustgesteld, bedankt.

> annaKato schreef:

> >

> > Hoi Anna,

> > Ik herken wat je beschrijft. Bij een oog aan het uiteinde een

> > deukje, en daarnaast bij mij ook een bobbeltje. Net of de

> > hechting daar te strak heeft gezeten. Volgens mijn PC heeft

> > dat herstel wel een paar weken nodig. Ik denk zelf eerder aan