lipo kin voor of na de lift

• Henrika

Hoi Tineke,

Ook ik heb een afspraak(1e consult) bij dr Stevens voor een S.lift in april. Wil je wat vertellen over jou herstelperiode: viel het mee, was je erg blauw,. pijnlijk en ook hoelang kon je niet werken? Ik zou een maand van mijn werk vrij kunnen krijgen, is dat genoeg tijd om weer toonbaar voor de dag te kunnnen komen zonder lagen camoeflage make-up? Hoe lang geleden is je operatie en hoe is het resultaat? Ik hoor het graag van je. Ben er nu al dood nerveus voor en vraag me regelmatig af of ik dit nu wel moet willen, maar dat schijnt er bij te horen, begrijp ik;-)

Tineke, alvast bedankt!

Groet Henrika

• Henrika

Hoi Tineke,

Ook ik heb een afspraak(1e consult) bij dr Stevens voor een S.lift in april. Wil je wat vertellen over jou herstelperiode: viel het mee, was je erg blauw,. pijnlijk en ook hoelang kon je niet werken? Ik zou een maand van mijn werk vrij kunnen krijgen, is dat genoeg tijd om weer toonbaar voor de dag te kunnnen komen zonder lagen camoeflage make-up? Hoe lang geleden is je operatie en hoe is het resultaat? Ik hoor het graag van je. Ben er nu al dood nerveus voor en vraag me regelmatig af of ik dit nu wel moet willen, maar dat schijnt er bij te horen, begrijp ik;-)

Tineke, alvast bedankt!

Groet Henrika

• Tineke

Henrika,

Ik ooit gereageerd op onderwerp mbt verloop van S-lift.

Bij deze..geeft je wel antwoord op je vragen..

Auteur: tineke (—.dyndsl.versatel.nl)

Datum: 23-08-2007 22:33

Meg,

Echt pijn niet gehad, wel een ongemakkelijk trekkend gevoel. Heb de eerste dagen paracetemol voor het slapen ingenomen. Het ongemak komt door de elastische band die ik twee weken om mijn gezicht heb gedragen, knelt op je hoofd en ik kreeg “haarpijn”. Ook het slapen op een hoog kussen en op je rug ervaarde ik als niet prettig. Ik was ook geopereerd aan mijn onderoogleden. Dat was blauw en gezwollen.De eerste 5 dagen voornamelijk op bed gelegen met ijs op mijn ogen. Ook de zijkanten van mijn gezicht waren gezwollen en bij het draaien van mijn hoofd voelde ik het aan de zijkanten trekken. Overigens niet pijnlijk.Ik ben twee weken binnen gebleven. Met een sjaal om mijn hoofd en nek geknoopt waagde ik me soms beneden in de huiskamer. De blauwe gezwollen ogen vielen natuurlijk het meeste op. Nadat na twee weken de hechtingen eruit waren gehaald ben ik weer aan het werk gegaan omdat ik een aantal afspraken had staan die ik niet wilde verzetten. Achteraf was het beter geweest om er nog een paar dagen mee te wachten…ik merkte dat in de loop van de dag de zijkanten van mijn gezicht en mijn ogen wat opzwollen. Zichtbaar waren de rode litttekens en dikke plekjes onder mijn ogen.Dit heeft nog wel wat langer geduurd. De littekens naast mijn oor zag je nauwelijks meer.

Behalve mijn man en twee vriendinnen was niemand op de hoogte van mijn operatie. Ik wil dat ook zo laten.

Kreeg na 3-4 weken reakties als: wat zie je er uitgerust uit, ben je afgevallen? Of blikken van“er is iets met haar maar wat”.

Inmiddels 4 maanden verder zijn de littekens bij mijn ogen goed weggetrokken. Mijn hamsterwangen en plooien onder mijn kin (begin kalkoennnekje?) zijn weg. Vermoeide uitstraling is verdwenen.Ik ben erg blij dat ik uiteindelijk (na 3 jaar wikken en wegen) deze operatie heb laten doen. Zie er echt 10 jaar jonger uit.

O ja, ik ben 49 jaar..

Vriendelijke groet.Henrika schreef:

• Tineke

Was erg…uiteraard zeggen de alle mensen dat het reuze mee valt die hamsterwangetjes en onderkin “hoort bij je leeftijd, krijgt iedereen etc etc”.

En laten we eerlijk zijn. Ooit iemand gehoord die je vertelde dat je gezicht wel erg veranderde door de jaren heen? Door inderdaad die onderkin wangetjes, geen kaaklijn meer. Ik voelde me er erg ongemakkelijk onder en besloot tot een operatie. Hoe erg het was zag ik pas op de “en zo was het voor de operatie foto,s” die ik te zien kreeg toen ik na 3 maanden op controle kwam. Dan ben je al weer gewend aan je nieuwe gezicht en is het verschil des te groter.

• henrika

Hi Tineke,

bedankt voor je antwoord, ik moet eerlijk zeggen dat ik soms niet meer weet aan van wie ik al informatie heb gevraagd. Is ook vast de leeftijd;-)

Ik begrijp wel uit je reaktie dat je er niet “ineens heel anders uit zag”. Ik ben daar een pietsje bang voor, ik begin over een paar maanden met een nieuwe baan en wil dan in december (want dan kan ik er hopelijk een maand tussenuit) de operatie laten plaatsvinden. Ervan uitgaand dat het werk de collega's me nog niet zo goed kennen en dan na het nieuwe jaar denken ‘goh, die ziet er lekker uitgerust uit’ en niet 'Oh, ben je gelift ofzo". Ik begrijp dat je ook tevreden was over de behandeling van dr Stevens? Zou je hem als pc aanraden? Wederomdank en groetjes,

henrika.

• inky

hallo ik wilde even wat kwijt ik lees dat een hals face lift

en andere operatie ,s allemaal zo mooi is en mensen zo

genezen zijn maar je moet er aan denken

dat het ook anders kan aflopen

en dat je er ook langer er mee loopt

het is niet altijd rozen geur en manenschijn

ze zeggen over 6weken ben je aan tezien maar

dan moet het ook goed gaan

ik ben 21 nov 2006 een hals face lift ondergaan

en ik loop nog met een gevoel in mijn gezicht

dat is niet normaal

gaat over zeggen ze maar ik vind hetwel lang

duren heb wel een nabloeding gehad na de oparatie

groetjes een pech vogel

• meg

Hoi Tineke,

ik hoop dat het resultaat bij mij ook zo goed gaat worden als jij beschrijft.

Toch ga ik nog een keer op consult voordat ik geopereerd ga worden, ik wil de p.c. nog een keertje spreken en hoop dat ook hij mijn onzekerheden weg kan nemen.

Gek he, dat er altijd nog vragen komen nadat je er al op consult bent geweest.

Gr. Meg

• Tineke

Ik ben erg tevreden over de behandeling van dr. Stevens, betreft het 1e consult, de realistische voorlichting mbt hoe het zou worden. En de operatie en nacontrole.

Zou een volgende operatie bij hem laten doen.

• Tineke

Nou niet zo gek denk ik. Naarmate mijn operatiedatum dichterbij kwam werd ik ook meer onzeker over mijn beslissing om me te laten opereren. Als je vragen en onzekerheden hebt moet je toch proberen die zaken duidelijk te krijgen. Tenslotte is het een operatie die je in 1x goed uitgevoerd wil zien. Stevens is een erg aardige man en volgens mij maakt het hem niet uit al kom je nog 4x terug met vragen.

Sterkte..

• Tineke

Klopt inky, het is niet iets waar je te licht over moet denken. Je hoort over het algemeen alleen die verhalen van mensen waarbij het goed gegaan is. En gaat het ook wel eens anders. Ik heb er 3 jaar over gedaan om het besluit te nemen over een operatie. Steeds weer alle voor en tegens tegen elkaar af wegen. Wat als het tegen valt? Het kan ook nog mis gaan en dan? Kom ik wel uit de narcose? En ga zo maar door. Ben blij dat bij mij het herstelproces voorspoedig is verlopen en het uiteindelijke resultaat goed is.

Wat naar voor je dat het bij jou zo gelopen is. Houd de moed er in en blijf erop vertrouwen dat het uiteindelijk bij jou mogelijk nog goed komt.