borstimplantaten verwijderen

  • Valerie

    heb nu reeds enkele jaren een borstvergroting van siliconen, maar wil deze nu laten verwijderen maar zie nergens staan wat dit dan ongeveer zou gaan kosten, is iemand daarvan op de hoogte..<

    bedankt valerie

  • luigina

    Ik kan je daar niet mee helpen, maar heb wel een opmerking.

    Ik was van de week voor de tweede maal in korte tijd in het ziekenhuis voor een mammo en echo voor mijn borsten, omdat ik erfelijk aanleg heb en er iets verdachts zat, sta ik onder controle, maar ik vroeg aan de arts dat als je nou implantaten hebt of je dan ook zo grondig onderzocht kon worden, waarop ie antwoorde dat dat niet kon en dat de meeste vrouwen daar ff niet bij stil stonden wat heel zonde en jammer is (lees heel dom)

    Dus ik weet niet wat jouw reden is, maar namens mij , gefeliciteerd met je verstandige besluit.

    Ik ben overigens clean en zo gelukkig daarmee en ben beste vriendjes met de push up bh en verder geen gesjoemel met mijn boopies!!

  • Dana

    Volgens mij wordt het uithalen van protheses vergoed.

    Vraag het even na bij je verzekering.

  • el

    Hallo Valerie,

    Laat je pc de aanvraag doen bij je ziekenfonds, in de meest gevallen wordt het vergoed door het ziekenfonds.

    gr.el

  • daniella

    Ik heb zelf geen implantaten maar 2 van mijn kenissen wou ze laten vervangen. In beide gevallen was het verwijderen gratis maar zou ze zelfde kosten voor een nieuwe prothese moeten betalen

  • Ines

    Dag dames,

    Mij werd gezegd dat dames met prothesen minder kans lopen op borstkanker.Gewoon omdat de prothesen lichaamsvreemde stoffen zijn waarop ons immuumsysteem reageert.Mooi toch!Ines

  • daniella

    Sorry maar ik vind dat heel moeilijk te geloven! Gezegd door wie? een plastische chirurg zeker!

  • meg

    Ik heb juist gehoord van iemand die borstkanker had, dat de artsen zeiden dat ze gelukkig geen implantaten had en dat de knobbels daardoor goed op de foto te zien waren.

    Ik zou dan ook nooit mijn borsten laten vergroten.

    Maar dat is natuurlijk persoonlijk

  • EB

    Ik heb 10 jaar gelden siliconenimplantaten laten plaatsen, maar zit er aan te denken om ze te laten verwijderen.

    Ik heb gelezen dat het verwijderen van deze véél ingrijpender is dan het plaatsen zelf.

    Dit komt blijkbaar omdat ze ook het kapsel weg moeten snijden en het overtollig vel dat je overhoudt, en je krijgt er meer littekens van ?

    Heeft iemand dit ook laten doen ?

  • diana

    Hoi EB

    Kijk even bij dr Kappel; ik ben bij haar geweest omdat ik ook mijn protheses wil laten verwijderen

    Maar ik twijfel nog wat ik moet doen hierna: weer nieuwe (kleinere) of borstlift.

    Zij raadt aan: eerst half jaar kijken hoe het lichaam/de borsten zich herstellen.

    Ik zou ‘s ochtends worden geopereerd en ’s avonds naar huis mogen (tenzij complicaties)

    Of het ingrijpender is, weet ik niet. Goeie vraag, ga ik gelijk even vragen.

    En ja, als je gaat liften (dus overtollig vel verwijderen); krijg je net als bij borstverkleining, littekens

    Gr.

    Diana