mijn neuscorrectie

• Ree

Er is nog geen definitief besluit hierover genomen.

Onderstaande tekst staat op de website van New Beauty:

Zelfstandige klinieken voor cosmetische chirurgie vrezen een omzetderving als volgend jaar een

btw-tarief van 19 procent gaat gelden.

De Tweede Kamer behandelt maandag het belastingplan waarin dit is opgenomen. Het kabinet

reageert met de wetswijziging op een uitspraak van het Europees Hof waarin wordt bepaald dat

medische diensten alleen in aanmerking komen voor een btw-vrijstelling als deze tot doel

hebben de gezondheid te bevorderen.

Cosmetische ingrepen hebben dat niet. Behandelingen waar medische of psychische indicaties

voor gelden zoals een neuscorrectie of een borstverkleining blijven vrijgesteld van de

omzetbelasting.

Volgens Thijs Udo van de brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland (ZKN) zullen

patiënten uitwijken naar België als ze bijna 20 procent meer zullen moeten gaan betalen.

Bovendien levert het weinig op, denkt Udo.

De omzet van de ruim dertig zelfstandige klinieken voor cosmetische chirurgie schat hij op 100

miljoen euro. ‘Dat levert dus 20 miljoen op.’ Het ministerie van Financiën verwacht een

belastingopbrengst van 47 miljoen euro.

Ook alternatieve diensten die worden uitgeoefend door geregistreerde artsen zoals

accupunctuur, chiropractie of homeopathie zullen onder het btw-tarief vallen. Volgens een

woordvoerder van Financiën heeft de huidige maatschappelijke ophef over make-overs en

schaamlipcorrecties bij jonge meisjes geen rol gespeeld.

Plastisch chirurg Erik Laban van de Bergmankliniek in Bilthoven vindt het ‘jammer’. ‘Het zal nu

te duur worden voor een aantal mensen.’

• Nel

Hoi Nerveus,

Je wordt komende week geopereerd en je gaat je nu pas afvragen of je er geen rare neus aan overhoudt??? beetje aan de late kant vind ik zelf. Die twijfels en wensen had je allang met de pc besproken moeten hebben. Dit is niet zomaar iets wat je ff beslist.

Hoe dan ook, succes met de operatie

Groetjes Nel

• nerveus

Hoi Nel

Nou ik vraag me dat niet af..ik ben er gewoon een beetje angstig voor.

Je weet natuurlijk niet precies hoe je neus na de operatie eruit komt te zien omdat amc geen computer programma heeft en laat zien hoe het zal gaan worden.

Ik zit al jaren in het proces van problemen met mijn neus en na mijn eerste mislukte neuscorrectie heb ik jaren gewacht en nu is het zover.

Ik vertrek morgenochtend om 5 uur richting a'dam en om 11 uur is het zover.

Omdat ik een totale neusrevisie krijg is het de vraag hoelang de tampons eirn moeten blijven..kan zijn dat ze er langer in moeten blijven zeiden ze s'middags.

Is er ook iemand die ze langer erin heeft moeten hebben en deed het toen ook enorm pijn toen ze eruit moesten? En zou ik daarvoor weer terug naar adam moeten of zou de dokterspost het ook wel kunnen doen?

En is er ook iemand die door het bloed wat in je maag terecht komt ook erg ziek geweest en voortdurend heeft moeten overgeven?

Ik had dat namelijk bij de eerste operatie…heb heel erg veel bloed overgegeven maar vraag me af of dat wel normaal is…….of dat die eerste kno arts ook op dat gebied er een potje van heeft gemaakt.,

Hoop op een reactie vanavond…

groetjes

Nerveus

• Flokje

Hoi Nerveus,

Ben vorige week woensdag geopereerd en viel allemaal vreselijk mee. De tampons moesten twee dagen in mijn neus blijven en door al dat gelees op internet was ik daar nog het allerbangst voor. Ik durfde bijna niet te eten omdat ik had gelezen dat je er van gaat overgeven, dat het verschrikkelijk pijn doet etc etc.

Uiteindelijk was het een hoop gedoe om niks en de KNO arts had ze er zo uit.

Er zaten voorste watjes in die er zo uitplopten en dan direkt de echte tampon die er op 1 seconde uit was en geen meters lang was zoals ik ergens had gelezen. Geen bloed, geen overgeven, alleen maar frisse lucht die door mijn neus naar binnen kwam!

Laat je dus niet te veel op stang jagen en heb vertrouwen in de artsen. 99.9% zijn heel goed en zullen er alles aan doen om het je zo comfortabel mogelijk te maken. Het zal dus wel loslopen…

Heel veel succes en laat wat van je horen!

Flokje

• Suzie

Hallo allemaal,

ik heb op 29 januari een neusoperatie gehad in hilversum (dr. middelweerd), ik heb nu oplosbare hechtingen maar het probleem is dat ze nog niet opgelost zijn 8-) heeft een van jullie dat misschien ook gehad en hoelang duurde het tot dat ze allemaal draf waren? want mijn hechtingen beginnen me nou wel een beetje te irriteren en als ik de zalf op wil doen, begint het heel erg te jeuken en pijn te doen..

Gr. Suzie

• Carin

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over de tampons.

Ik word door Dr. Nolst geholpen in het M.C.Scheveningen.

Overal lees ik dat Dr. Nolst de dag na de o.p. de tampons verwijderd.

Nu lees ik dat het bij het M.C.S. na de tweede dag word verwijderd.

Wie is ook in deze kliniek geholpen en weet hier meer van.

Ik met mijn man hebben reeds een hotel geboekt omdat we z'n 2/3 uur moeten rijden, dus zou ik nog voor een dag moeten bijboeken en mijn man nog een dag exstra vrij moeten pakken.

Vind het vreemd dat hij op ene plaats ze na een dag laat verwijderen, en op de andere plek na twee dagen.

Groetjes Carin

• pi

Hoi, ik was volgens mij ook de 2e dag terug voor de tampons, weet het niet meer precies maar dat staat ook in mijn brief die ik toen gekregen had. Ik was ook in het MCS. Prof NT verwijderde niet zelf de tampons en ook niet het kapje trouwens, was best teleurstellend, je kon nergens met je vragen heen. groetjes pi

• silvia

hey suzie, volgens mij heeft het bij mij een week of 2/3 geduurt, toen was ik mn neus aan het schoonmaken met een wattenstaafje, en toen had ik een stukje hechting eraan zitten. Dus tis denk ik nog eventjes afwachten, ze laten vanzelf los.

• Hadis024

dankje wel voor je reactie silvia…

k hoop echt dat ze dr snel losgaan zitten…. het duurt wel een beetje lang..:(

• nerveus

Hallo

Ik heb dus mijn operatie achter de rug in het amc bij prof dr nolst trenite.

Ik ben gezwollen ( maar dat is normaal) en heb wel even flink wat pijn gehad aan mijn neus en oor na de narcose.

Gelukkig kreeg ik morfine toegediend en de pijn is nu na de nacht zo goed als weg.

Er is een verschil tussen pijn en beurs…

Ik heb dus vrijdag tampons erin gekregen en die moeten pas donderdag verwijderd worden.

Ik heb er een goed geveol bij..ik zie mijn neustip wel een beetje…maar donderdag weten jullie meer.

Als je vragen hebt dan stel maar hoor !

En de professor is een hele kundige en aardige man,

succes