buikwand correctie met overgewicht

• karin

Hallo,

Ik wordt a.s donderdag geopereerd.

Ik zal een buikwand correctie krijgen en gelijk worden mijn spieren steviger gemaakt.

Ik zou graag willen weten wie een buikwandcorrectie hebben gehad ,die

een overgewicht hebben.

Ik ben 1.59 lang .en ben 89 kilo.

Wie van jullie hebben ook een operatie gehad en hoe hebben jullie de operatie ervaren….zijn jullie blij, en hoe ziet je buik eruit …is het toch mooi geworden ondanks de heupen.

Ik moet wel zeggen dat ik een hangbuik heb en er heel erg last mee heb.

Vandaar dat ik het laat doen.

Datum alles is al geprikt, en heb veel moeite gedaan om meer kilos kwijt te raken…maar ja helaas.

Groetjes karin

• M Fredrix

Hoi Karin

Ik heb vorig jaar een buikwandcorrectie gehad. Ik ben 1.73 m en weeg 73 kilo.

Ik had ook een flinke hangbuik omdat ik 10 kilo was afgevallen en na de bevallingen had ik flink veloverschot. Bij mij is vel en vet weggehaald (totaal 3 en een halve kilo) en de buikspieren verstevigd. Ik vond de ervaringen en resultaten van anderen heel belangrijk en heb me daarom goed geinformeerd en heb ook veel vragen gesteld. Daaruit had ik een paar artsen gehaald waar ik ook voor een consult geweest ben. Uiteindelijk ben ik bij een arts in Belgie terecht gekomen waar ik me op mijn gemak voelde en waar ik vertrouwen in had. En ik moet zeggen dat ik nu, een half jaar verder, nog steeds SUPER tevreden en trots ben en nog steeds in de spiegel naar mijn mooie platte buik kijk. In oktober zijn we een weekje naar Egypte geweest en ik heb heel trots weer een bikini aan gehad. De operatie zelf is voor mij 200 procent meegevallen en ik zou het zo weer laten doen. Ook erna is het heel goed gegaan. Hou je wel aan datgene wat de dokter je zegt en doe rustig aan. Dan komt het allemaal goed. De heupen heeft de arts bij mij gelijk liposuctie gedaan dus die waren ook gelijk goed. Misschien heb je hier wat aan. Ik wens je in elk geval heel veel succes en verheug je maar al lekker op je platte buikje. Het is 't waard.

• karin

Een duidelijke verhaal.

Waar ik heel blij mee ben.

Ik heb hier heel wat aan.

Ik was bang dat het heeel lelijk zou worden.

Bedankt, groetjes Karin

• sandra

inmiddels heb je het achter de rug en hopelijk ben je er net zo blij mee als dat ik ermee ben. ik ben 3 jaar geleden voor de eerste keer geopereerd en vorig jaar januari voor de tweede keer. de eerste keer toen was ik inmiddels 60 kilo afgevallen en is er in totaal 35 cm huid(3 kilo) weggehaald en de tweede keer waren m'n borsten weer op z'n plek gehangen en toen heeft ie m'n litteken verfraaid en nog een stuk bij m'n buik weegehaald ik vind t helemaal super ben nu in totaal 90 kilko afgevallen en ben van maat 60 naar maat 38 gegaan met strakke buik en mooie borsten en ook nog mooie benen want die zijn in mei afgelopen jaar gedaan mijn plastich chirut\rg is m'n held hij heeft me m'n leven terug gegeven want zonder deze operatie's was ik de kilo's wel kwijt maar had ik als vellen monster door het leven moeten gaan groetjes sandra

• hennie

hallo

hebben jullie de ingreep vergoed gekregen.?

ik was verzekerd bij Iza-cure in den haag,maar kreeg een afwijzing.

nu ben ik bij Ohra en zit in spanning te wachten of ik toestemming krijg.

ik heb foto's van mijn buik op moeten sturen naar hun.

ik ben 55 kilo afgevallen dus je kan wel begrijpen dat mijn buik er niet uitziet.

vind het echt super spannend,en als ik weer geen toestemming krijg laat ik het er toch niet bij zitten.

desnoods stuur ik de foto's naar de minister van volksgezondheid.haha

hoe kan het ziekenfonds nou beoordelen of het nodig is of niet.

ik ben degene die er last van hebt.

de voorwaarden die hun stellen zijn belachelijk

nou ik hou jullie op de hoogte.

groetjes hennie

>

• wietske

Wie van jullie heeft het vergoed gekregen? Ik wil het ook zo dolgraag. Maar mijn verzekering ( cz ) zegt dat ik minstens een jaar op een bmi moet staan van 25 0f minder. Ik weeg nu 90 kg maar er gaat niets meer af. Ik ben echt radeloos.

• Charlotte

Hallo,

Ook ik ben bezig af te vallen en er is inmiddels bijna 40 kg af (gastric bypass operatie). Maar er gaat zeker nog zo'n 40 a 50 kg af. Mijn buik, dijbenen en armen gaan er heel fijn uitzien. Hebben jullie dit vergoed gekregen van de verzekering?

Het is natuurlijk van de gekke dat als je geweldig afvalt, het verdere traject niet vergoed wordt. Hoe hebben jullie het aangepakt? Al dat losse vel kan niet goed en gezond zijn. Wordt er uit de regering wat aan gedaan?

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.

• Danielle

Hallo ik wil graag reageren op je vraag over vergoeding van de buikwandcorrectie. Ook ik kreeg een (voorlopige) afwijzing omdat ze wilden dat ik nog 8 kilo moest afvallen en dan een herbeoordeling. Ik heb in november 2007 de stoute schoenen aangetrokken en een persoonlijk gesprek aangevraagd met de adviserend arts van de verzekering.

Nou dat wierp zijn vruchten af en kon hij met eigen ogen zien hoe het er voor stond. Ik heb het idee dat ze eerst eens willen weten hoe gemotiveerd je bent. Dat kun je alleen persoonlijk toelichten in een gesprek.

Inmiddels ben ik 10 januari geopereerd en ben heel blij dat ik het gedaan heb.

Succes ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet,

Daniellehennie schreef:

>

> hallo

> hebben jullie de ingreep vergoed gekregen.?

> ik was verzekerd bij Iza-cure in den haag,maar kreeg een

> afwijzing.

> nu ben ik bij Ohra en zit in spanning te wachten of ik

> toestemming krijg.

> ik heb foto's van mijn buik op moeten sturen naar hun.

> ik ben 55 kilo afgevallen dus je kan wel begrijpen dat mijn

> buik er niet uitziet.

> vind het echt super spannend,en als ik weer geen toestemming

> krijg laat ik het er toch niet bij zitten.

> desnoods stuur ik de foto's naar de minister van

> volksgezondheid.haha

> hoe kan het ziekenfonds nou beoordelen of het nodig is of niet.

> ik ben degene die er last van hebt.

> de voorwaarden die hun stellen zijn belachelijk

> nou ik hou jullie op de hoogte.

> groetjes hennie

> >

• hennie

ik raad je aan om over te stappen naar de ohra.

ik kreeg het ook niet vergoed van mijn verzekering.ben over gestapt naar de ohra en kreeg vandaag een brief dat ik toestemming heb.

ik ben zo blij als een kind.

ik ben 167 en 93 kilo, dus je hoeft ook niet superslank te zijn om het te krijgen.

ik wens je veel succes.groetjes hennie

• hennie

hallo danielle

dank je wel voor je reactie.

ik ben dol gelukkig want heb vandaag een brief gehad dat ik toestemming heb gekregen.

dus het blijkt wel dat het ook ligt aan welk ziekenfonds je hebt.

ik hou jullie op de hoogte van het verloop .groetjes hennie