botox tarief Bogar

  • rohner

    Hoi Linda,

    In Nederland hoeven artsen geen btw te betalen voor hun behandelingen. Maar de regering vindt cosmetische behandelingen luxe-behandelingen dus hebben ze deze maar belast met BTW (extra inkomsten voor de Staat). Alle noodzakelijke medische behandelingen zijn nog steeds zonder BTW.

    Groetjes, Joanna

  • rohner

    Hoi Meike,

    Ik weet niet of mijn vorige bericht goed is aangekomen zie hem namelijk nergens staan. Als je naar het belastingkantoor belt (heb ik zelf gedaan) krijg je te horen dat daadwerkelijk deze nieuwe wet vanaf 1 januari 2008 van start is gegaan. Besloten door het kabinet net voor kerstreces december 2007! Alle cosmetische behandelingen worden belast met 19% BTW. De regering vindt dat dit luxe-behandelingen zijn (kunnen ze weer lekker de staatskas mee vullen) alle medische behandelingen blijven zonder BTW. Je wordt dus echt niet in de maling genomen.

    Groetjes,

    Joanna

  • joanna

    Hoi Linda,

    Ben zelf ook bij Bogar geweest, wordt echt niet aangelengd! Dat kunnen ze maar 1x doen en dan komen klanten nooit meer terug. Dat zou natuurlijk niet slim zijn. Het prijsverschil zit in de volgende zaken. Sommige klinieken vragen echt de hoofdprijs. Ze moeten soms wel iets duurder zijn vanwege hogere kosten, (dure panden, veel personeel). Maar als je die kosten als arts zijnde niet hebt omdat je in een beautycenter werkt kun je de prijs veel lager houden. Dat is toch eigenlijk eerlijk zaken doen.

    Groetjes, Joanna

  • joanna

    Hoi Pleun,

    Ze hebben bij Bogar de prijs niet verhoogd hoor. Per 1 januari 2008 worden artsen verplicht om BTW af te dragen voor cosmetische behandelingen (vraag maar na bij het belastingkantoor). Nu zijn alleen nog de medische behandelingen zonder BTW. Heeft de staatskas weer een extra'tje

    Groetjes, Joanna

  • joanna

    Hoi allemaal,

    Hier nog even het BTW bericht van de belastingdienst voor niet medische behandelingen. http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/nieuwsbrief/2007/08/2007-12-21-03_medische_vrijstelling.html . Als je op deze link van de belastingdienst kijkt kun je het zelf lezen.

    Groetjes Joanna

  • pleun

    hai joanna/rohner,

    je boodschap is duidelijk hoor.

    bogar verdunt niet en licht de boel niet op.

    ik vind dat hele botox verdunnen verhaal zo'n onzin, schiet niet op als klinieken dit zouden doen, je komt dan idd nooit meer terug.

    bogar is gewoon een prima adresje! als botox na 4 maanden uitgewerkt is wil dit nog niet zeggen dat er gerotzooid wordt. Volgens mij is dit zeker als je voor het eerst botox gebruikt, normaal.

    groet pleun

  • meike

    Hoi,

    Maar waarom hanteren de andere klinieken dit niet?

    De wet gaat mij inziens pas in 2009 in. Dit heb ik op internet gelezen.

    joanna schreef:

    >

    > Hoi Pleun,

    >

    > Ze hebben bij Bogar de prijs niet verhoogd hoor. Per 1

    > januari 2008 worden artsen verplicht om BTW af te dragen voor

    > cosmetische behandelingen (vraag maar na bij het

    > belastingkantoor). Nu zijn alleen nog de medische

    > behandelingen zonder BTW. Heeft de staatskas weer een extra'tje

    >

    > Groetjes, Joanna

  • meike

    Soory,

    ik lees je berichtje nu pas.

    Toch wel raar dat de andere klinieken, zoals amsterdam waar het 100 euro kost het nog niet hebben gedaan.rohner schreef:

    >

    > Hallo Meike,

    >

    > Helaas is dit bericht echt waar. Als je het belastingkantoor

    > belt en hier navraag naar doet wordt dit bericht echt

    > bevestigd dat vanaf 1 januari 2008 de cosmetische

    > behandelingen worden belast met 19% BTW. Er was inderdaad

    > eerst sprake van dat het pas in 2009 ingevoerd zou worden

    > maar de Staat had waarschijnlijk kas-tekort en heeft dit

    > versneld ingevoerd naar 1 januari 2008! Je wordt dus echt

    > niet in de maling genomen.

    >

    > Groetjes Joanna.

  • meike

    Pleun, Joanna, rohner,

    Heel erg bedankt voor jullie reacties.

    Ik laat weten hoe het bevalt, moet as vrijdag.

    Ik wil mijn wenkbrauwen liften en de rimpels vlak erboven vervagen.

    Hoop zo dat het lukt. Niet dat mijn wenkbrauwen nog meer gaan hangen ofzo.

    Een andere optie is een wenkbrauw-of voorhoofdlift of wenkbrauwimplantaat maar ik vind dat nog te ingrijpend. Ben pas 38 jaar.

    Zou mooi zijn als dit het gewenste resultaat geeft. Vind het niet erg om elke 4 a 6 maanden dit te doen.

  • luigina

    een eerste keer is botox idd na 4 maanden uitgewerkt, maar ik gebruik al dire jaar botox en bij bogar is ie met 4 maanden uitgewerkt en in amsterdam doe ik er 7 tot 8 maanden mee.