HELP SPOED VRAAG OVER BLAUWE PLEKKEN BIJ OGEN NA RESTYLANE

• belle

hallo

k heb vorige restylane onder mijn ogen laten spuiten ivm een nare lijn. het resultaat an sich is best mooi alleen heb ik aan beiden kanten een blauwe plek onder mijn ogen waar ik flink van baal, niet eens zo zozeer om het esthetische gedeelte (dat het er nu ff niet mooi uit zou zien) maar meer omdat ik voor mijn gevoel niet goed ben voorgelicht. volgens de arts zou er idd een blauw plekje ontstaan maar er werd niets gezegd over bv arnica zalf of koelen. nu ik wat rondlees op sites lees ik dat dit wel echt de bedoeling is

nu is mij vraag:

is er nu zeg maar blijvend letsel op de huid gekomen? herstelt de huid nu minder mooi dan wanneer ik wel creme en gekoeld had? heloang blijft de blauwe plek zitten? mag je hiermee wel in de zon???

ik baal er zo van. vooral ook omdat het een tijdelijk mddel is; is over een haf jaar het effect strax weg maar is de huid rondom mijn ogen een stuk minder mooi door deze bloeduitstorting

wat is jullie ervaring

ik zit er erg mee

liefs rebecca reijs

• Alissa

Nooit in de zon met blauwe plekken, dat kunnen pigmentplekken worden!

Ik was ook een beetje blauw na het botox prikken, maar dat was na een paar dagen weer weg.

• Sofietje

Duurde bij mij ook week, daarna helemaal weg.

• belle

maar is et niet slecht dat ik niet gesmeerd en gekoeld heb en is et niet raar dat de arts daar niets over zei?

en iseht dan echt helemaa weg?? is ehtniet zo dat je huid nu minder mooi id op die plekken??

• Ans

Geen paniek hoor.

• belle

wat bedoel je? ik ben juist wel in paniek!!!

• Joke

Dag Belle,

Ik denk ook dat je niet in paniek moet raken en even geduld moet hebben. Bescherm je plekken tegen zonlicht en voor de rest heeft het net zoveel tijd nodig om weg te trekken als een gewone blauwe plek.

Het gebruik van Arnica tabletjes en zalf KAN helpen, maar is geen garantie dat je geen blauwe plekken en/of zwellingen krijgt.

En waarom zou je huid nu beschadigd zijn? Ik denk dat niet, maar je moet het tijd geven, dat is alles.

Rustig aan en succes.

Groetjes Joke

• Kato

Beste Belle,

Hoewel het lijkt of blauwe plekken in je huid zitten is dat niet zo. Het zijn onderhuidse bloedvaatjes die beschadigd zijn waardoor er wat bloed uit is gelekt. Je lichaam gaat deze plekken weer netjes opruimen en je huid zal weer even mooi zijn als voordien. Wel, zoals hier al gezegd, uit de zon blijven of sunblock erop smeren.

Hou je ons op de hoogte van het resultaat?

• belle

hai

ja ok dat is misschien wel zo allemaal maar………ik ehb erg veel last van gesprongen haarvaatjes en couperose en met het oog daaropt ben ik bang dathet niet geod genees………….

• Alissa

Misschien kom ik een beetje kort door de bocht over, maar dit is zeker zo niet bedoeld.

Dit had je toch vantevoren kunnen weten?

Het is volgens mij een redelijk normale reactie.

Maar hoe is het nu?