help! bioalcamid

• marieke

Wie kan mij helpen aan informatie of wie heeft er ook compicaties na bioalcamid?

Ik heb ongeveer drie jaar geleden mijn wangen laten opvullen met bioalcamid en ik heb de laatste weken het gevoel alsof ik bond en blauw ben geslagen. Mijn wangen gloeien en zijn op gezet en er zitten harde knobbels in. Na alle media aandacht voor permanente fillers ben ik echt vreselijk bang geworden voor de negatieve effecten. Ik ga morgen direct een afspraak maken bij de Velthuisklieniek waar ik me heb laten behandelen.

Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

Groetjes Marieke

• Dahlia

Hoi Marieke,

ik heb geen ervaring met BA, maar ik wens je alle sterkte toe!

Groetjes Dahlia.

• LindaK

kijk daar ben ik dus zo bang voor vandaar dat ik tijdelijke fillers heb restylane

sorry ik kan je niet helpen maar wens je heel veel succes , laat je nog even horen hoe het was en wat men zei .

Sterkte

Grt Linda

• sandra

Beste Marieke,

Je situatie klinkt heel zorgelijk. Ik zou je dringend willen adviseren om je ervaring & klacht ook naar de beroepsverenigingen NVCG en NVPC te sturen en naar de inspectie van de gezondheidszorg (IGZ).

Sterkte, Sandra

• Rosanna van Rijn

Hallo ik wilde graag even reageren,

Ik wilde ook me wangen op laten vullen maar laat dat met lichaams eigen vet doen.

omdat ik juist bang ben van die klachten die jij opnoemt,Wat ik vragen wilde is waar heb je het laten doen.

En de complicaties die jij opnoemt krijg je van of dat er een verkeerde filler is gebruikt,of ze hebben het niet goed bij je ingespoten want dit scheint druppelsgewijs te moeten worden geinjecteerd en niet in 1 x.Want dan kan je diverse soorten complicaties krijgen.Dan had ik je beter biologisch afbreekbare filters aan kunnen raden die zijn namelijk minder schadelijk te noemen(Restylane,Perlane,Sculptra,Bioinblue,Botox.

Ik zou echt terug gaan daar waar je het heb laten doen,ik wens je veel sterkte met dit alles.

• Ines

Hallo Marieke,Heeft jou pl.chirurg je dan niet gezegd dat de kans erin zat dat je dit kon gebeuren????Ik heb ooit de vraag gesteld om dazt te doen aan mijn Pl.CH. en hij wou niet.Hij gebruikt nooit permanente fillers omdat je altijd de kans hebt ,(zelfs na jaren ) op problemen die onomkeerbaar zijn.Dus dames hou jullie bij tijdelijke zaken.

Groetjes.Ines

• Astrid

Beste Marieke,

Ik heb 4 jaar geleden ook bio-alcamid laten inspuiten. INmiddels door al de negatieve aandacht in de media heb ik ook flink de zenuwen gekregen en speur ik iedere dag angstvallig in de spiegel naar onregelmatigheden. Vorig jaar vond ik dat mijn linkerkant ook wat dikker was geworden en ben ik teruggegaan. Er is toen wat uitgehaald, het was wat uitgezakt. Het was zo gebeurd en er is nu een heel licht bultje zichtbaar dat haast niet te zien is, (alleen door mij via een vergrootspiegel).

Ik heb toen wel antibiotica gekregen, enfin alles goed nu. Maar ik begrijp je ongerustheid. Heb je al een afspraak gemaakt, doen hoor, wellicht valt het allemaal wel mee. Ben benieuwd hoe het allemaal afgelopen is. Houd je mij op de hoogte?

Sterkte, Astrid

marieke schreef:

>

> Wie kan mij helpen aan informatie of wie heeft er ook

> compicaties na bioalcamid?

> Ik heb ongeveer drie jaar geleden mijn wangen laten opvullen

> met bioalcamid en ik heb de laatste weken het gevoel alsof ik

> bond en blauw ben geslagen. Mijn wangen gloeien en zijn op

> gezet en er zitten harde knobbels in. Na alle media aandacht

> voor permanente fillers ben ik echt vreselijk bang geworden

> voor de negatieve effecten. Ik ga morgen direct een afspraak

> maken bij de Velthuisklieniek waar ik me heb laten behandelen.

> Wie heeft hetzelfde meegemaakt?

>

> Groetjes Marieke

• marieke

Inmiddels heb ik een afspraak gemaakt bij de Velthuis kliniek, (de arts die mij heeft ingespoten is inmiddels overleden) en tel de dagen af tot volgende week woensdag. Ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn maar dat lukt niet erg. Ik vraag me ook af, stel de bioalcamid moet eruit, hoe zie ik er dan uit en kan ik dan wel een tijdelijke filler gebruiken? Allemaal vragen waar ik hopelijk volgende week een antwoord op krijg.

Ik moet wel zeggen dat ik tot dusver wel blij was met de bioalcamid, ik ben blij dat ik niet meer zo'n ingevallen en vermoeide blik heb. Hopelijk valt alles mee en ik ben wel wat gerustgesteld door Astrid.

groetjes Marieke

• Da-Is

Ik heb beautical 5 in mijn wangen (lees jukbeenderen) en dit is een semi permanente filler of te wel dit breekt af na 4 jaar (men zegt 5 maar ga uit van 4). Misschien kun je het zo oplossen. Ik heb hier overigens geen problemen mee.

• gast

valt me wel op dat die dokter veel ‘schade’ heeft veroorzaakt.

nu kan het toeval zijn, dat weet ik niet.

maar ik heb er schade onder geleden, en ik ken in iedergeval nog iemand.

ik vraag me af wat er nou precies is gebeurt…krijgen we dat ooit nog es te horen?

en helpen ze ons ook met het oplossen van de gevolgen???

want dat is het em nou… ze leren van ons, we waren proefkonijnen lijkt het wel, maar als ze zich nou ook es verdiepen in het oplossen van die problemen, ipv , andere opties verzinnen.

daar zijn wij als slachtoffer toch niet mee geholpen?

ik leef met je mee hoor.

sterkte.

ik mail je wel even, iets persoonlijker