Neuscorrectie

  • petra

    Ik heb eindelijk, na eindeloos wikken en wegen en een half jaar lang geobsedeerd dit forum te hebben bekeken, de stap genomen mijn neus te laten verkleinen/versmallen. Het is pas 4 weken geleden dus ik weet nog niet hoe hij er uiteindelijk uit zal zien, maar toch ben ik nu al vreselijk blij, al was het best een fikse operatie. Door dit forum veel geleerd, dus als iemand denkt iets aan mijn ervaringen te hebben of vragen heeft, laat maar weten!

  • Albert

    Wie heeft je geholpen Petra?

  • petra

    dr. Nolst Trenite (JvG)

  • Brigitte

    Hey Petra,

    Ik volg dit forum ook al een hele tijd nauwlettend op.

    En ja, voor ons die nog in de wacht zitten, is het altijd leuk als mensen hun ervaringen met ons willen delen. Dus hoe meer je kan vertellen, hoe liever.

    Is de dag van de ingreep zelf meegevallen? Last of ongemak gehad nadien? Hoe vlot het herstel? Is het resultaat precies wat je ervan verwacht hebt?

    Alvast bedankt voor het antwoord,

    Grtjes Brigitte

  • Albert

    Was het een eerste operatie? Of een reconstructie / revisie? Hoe is Nolst Trenité je bevallen?petra schreef:

    >

    > dr. Nolst Trenite (JvG)

  • petra

    Het was een eerste operatie.

    Ik was 100% zeker dat ik een operatie wilde-niet dat ik ooit met mijn neus gepest ben, maar gewoon omdat ik al van kinds af aan vond dat ie veel te grof en groot was voor mijn gezicht. Ik wist alleen niet door wie.

    Na eindeloos lezen en bezoeken bij verschillende artsen ben ik toen bij Nolst uitgekomen. Reden daarvoor was dat ik in eerste instantie alleen maar een mooie neus wilde, maar na het lezen van sites merkte dat er best veel mis kan gaan (ademhalingsmoeilijkheden etc.). Daarom wilde ik een KNO arts met heel veel ervaring in esthetische chirurgie. Ik vond Nolst tijdens het eerste consult nogal zelfingenomen, maar toen ik hem later opnieuw zag - voor en na de operatie - was ie 100% anders, vreselijk aardig en begaan en zorgvuldig. Ben erg blij dat ik uiteindelijk voor hem gekozen heb. (Ik heb trouwens ook wel goede dingen gehoord over drs. Giedrojc Juraha en Nio-alleen niet persoonlik ontmoet).

    Hij heeft het tussenschot rechtgezet, de neus gebroken (verlaagd), versmald, neustop verfijnd en neusvleugels ingekort (operatie duurde 1.5 uur). Vooral dat laatste vind ik echt ongelofelijk knap gedaan-echt niets van te zien!

    Na de operatie was toch best heftig, het is wel een echte serieuze operatie. Duurde ongeveer 2 weken voordat ik weer normaal door mijn neus kon ademen (ik was verkouden & erg opgezwollen). Bovenlip is de eerste 3 weken ook heel stijf, kon niet echt lachen. Blauwe plekken waren binnen een week weg-misschien ook door arnica druppels en extra vitamine C? Was eerste 2 weken ook heel slap (narcose viel deze keer niet zo goed)-alsof ik zware griep had gehad. Pijn viel wel erg mee.

    Ik kan nu nog niet echt zien hoe hij gaat worden omdat mijn neuspunt nog zo opgezwollen is (zeker in verhouding tot de rest van mijn neus, die opeens een stuk kleiner en fijner is), al heb ik er echt veel vertrouwen in dat het mooi wordt. Ik zal over een maand wel even laten weten hoe het eruit ziet, 2 maanden na de operatie is een betere indicatie denk ik.

    Ik ben nogmaals echt vreselijk opgelucht dat ik het gedaan heb. En dan voornamelijk omdat het iets was waar ik echt mijn hele leven lang al mee bezig ben. Het is denk ik niet iets dat je even tussen door moet doen als je er niet echt mee zit.

    Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. Sterkte met de beslissing!

  • Brigitte

    Hoi Petra,

    Heel erg bedankt voor je verhaal.

    Bij mij is dat net zo, na jaren van ontevredenheid en uitstellen ga ik er toch voor. Je moet er echt mentaal klaar voor zijn en het is inderdaad niet iets dat je zomaar even doet.

    Mijn grote dag is 17 oktober en ik laat daarna zeker iets weten. Ik ga ook zo trots zijn op mezelf als ik eindelijk heb doorgebeten, want daar is best veel moed voor nodig. Dus wat jou betreft, Petra, een hele dikke proficiat en super dat je zo blij bent met het resultaat.

    Grtjes Brigitte

  • petra

    Dank Brigitte,

    Bij wie ga jij het laten doen? Ook een grote ingreep? Heel veel sterkte ermee!

  • Brigitte

    Hey Petra,

    Bij dr. van Rappard in Eindhoven. Ik heb gewoon een heel goed gevoel bij hem en daar moet je in vertrouwen hé?

    Het is net zo'n ingreep als de jouwe, denk ik, ook 90 minuten.

    Ik heb wel gevraagd om geen tampons te steken als dat niet echt noodzakelijk is en de ingreep gebeurt nu toch onder lokale verdoving. Ik sta een beetje huiverig tegenover narcose.

    Ik ga gewoon vragen om mij een beetje groggy te maken. Als ik één glaasje wijn drink kan ik zo slapen. Ik hoop dus vanzelf in slaap te vallen en hoop vooral dat ik me mijn beslissing niet ga beklagen als de operatie eenmaal op gang is… ik zal dus heeeeeeeeeel blij zijn als het achter de rug is!!

    grtjes Brigitte

  • petra

    Volgens mij zetten ze altijd tampons. Het is niet pijnlijk als ze dat eruit halen, alleen een beetje glibberig.

    Mag ik je nog 1tip geven. Heb jij ook een scheef tussenschot dat hij recht gaat zetten? Ik heb namelijk de eerste weken met mijn hoofd heel hoog (op een stapel kussens gelegen) en mijn gezicht recht omhoog. Mijn neus stond kaarsrecht.

    Nu was ik de laatste paar nachten gewoon weer op mijn rechterzij gaan liggen en ik zweer je dat het tussenschot over begon te hellen (3.5 week na operatie). Nu lig ik weer met mijn gezicht recht omhoog en is ie weer recht gezakt. (Mijn man kon het ook zien-was echt heel raar).

    Misschien ben ik wel een heel apart geval-het voelt alsof het allemaal nog heel erg aan het trekken is, ik geloof niet dat ik een snelle genezer ben. Maar toch, om het zekere voor het onzekere te nemen, kan je het overwegen (al zouden de artsen waarschijnlijk zeggen dat het onzin is)

    Heel veel sterkte! Gaat vast heel mooi worden!