Het was een eerste operatie.
Ik was 100% zeker dat ik een operatie wilde-niet dat ik ooit met mijn neus gepest ben, maar gewoon omdat ik al van kinds af aan vond dat ie veel te grof en groot was voor mijn gezicht. Ik wist alleen niet door wie.
Na eindeloos lezen en bezoeken bij verschillende artsen ben ik toen bij Nolst uitgekomen. Reden daarvoor was dat ik in eerste instantie alleen maar een mooie neus wilde, maar na het lezen van sites merkte dat er best veel mis kan gaan (ademhalingsmoeilijkheden etc.). Daarom wilde ik een KNO arts met heel veel ervaring in esthetische chirurgie. Ik vond Nolst tijdens het eerste consult nogal zelfingenomen, maar toen ik hem later opnieuw zag - voor en na de operatie - was ie 100% anders, vreselijk aardig en begaan en zorgvuldig. Ben erg blij dat ik uiteindelijk voor hem gekozen heb. (Ik heb trouwens ook wel goede dingen gehoord over drs. Giedrojc Juraha en Nio-alleen niet persoonlik ontmoet).
Hij heeft het tussenschot rechtgezet, de neus gebroken (verlaagd), versmald, neustop verfijnd en neusvleugels ingekort (operatie duurde 1.5 uur). Vooral dat laatste vind ik echt ongelofelijk knap gedaan-echt niets van te zien!
Na de operatie was toch best heftig, het is wel een echte serieuze operatie. Duurde ongeveer 2 weken voordat ik weer normaal door mijn neus kon ademen (ik was verkouden & erg opgezwollen). Bovenlip is de eerste 3 weken ook heel stijf, kon niet echt lachen. Blauwe plekken waren binnen een week weg-misschien ook door arnica druppels en extra vitamine C? Was eerste 2 weken ook heel slap (narcose viel deze keer niet zo goed)-alsof ik zware griep had gehad. Pijn viel wel erg mee.
Ik kan nu nog niet echt zien hoe hij gaat worden omdat mijn neuspunt nog zo opgezwollen is (zeker in verhouding tot de rest van mijn neus, die opeens een stuk kleiner en fijner is), al heb ik er echt veel vertrouwen in dat het mooi wordt. Ik zal over een maand wel even laten weten hoe het eruit ziet, 2 maanden na de operatie is een betere indicatie denk ik.
Ik ben nogmaals echt vreselijk opgelucht dat ik het gedaan heb. En dan voornamelijk omdat het iets was waar ik echt mijn hele leven lang al mee bezig ben. Het is denk ik niet iets dat je even tussen door moet doen als je er niet echt mee zit.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn verhaal hebben. Sterkte met de beslissing!