Ook ik heb te grote binnenste schaamlippen. De mijne steken zker 2 uit zonder dat ik eraan trek en als ik gewoon sta. Al een hele tijd is dit een probleem voor mij en ik ben blij dat ik eindelijk besloten heb om actie te ondernemen.
De eerste keer dat ik bij mijn huisarts kwam, probeerde hij me gerust te stellen door te zeggen dat het allemaal best meeviel. Een maand later ben ik weer naar hem toe gegaan en heb ik hem duidelijk gemaakt dat het voor mij helemaal niet meevalt. Dat het zeer doet met fietsen en dat ze gevoelloos worden als ik met mn benen over elkaar zit…en vooral dat ik mezelf en de wc-pot vaak onder pies, omdat de urine langs mijn lippen loopt…En ook dat ik me énorm schaam…
Ik kreeg een verwijskaart voor de gyneacoloog in het ziekenhuis. Deze heeft heel even gekeken en legde daarna uit wat hij zou kunnen doen. Hij wil er een V uithalen en die weer vastzetten , beetje aan de acherkant van de schaamlippen zeg maar, zodat wat nu in het midden zit, straks aan de onderkant zit,,, Hij wilde ze ábsoluut niet gewoon inkorten..omdat hij dit niet mooi vindt. Mij best, ik zal allang blij zijn als ik niets meer voel bungelen als ik in mn blootje met mn kont schud,…hihi..ik noem maar even iets geks hoor,…maar 't is wel zo…Dit heb ik niet verteld aan de gyneacoloog natuurlijk, dat snap je wel hihi…
Ik kon dezelde maand nog terecht voor de operatie en alles zou vergoed worden omdat hij het medisch noodzakelijk vond.
Wow! Dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht! Ik bleef heel rustig maar mijn hart schreeuwde: "JOEPIE!!!'
Nog maar even en dan is het zover….Ik krijg nu bestwel de kriebels hoor…bang dat ze te kort worden ..en ik poep in mijn broek voor de narcose, vind ik zo eng….. Is een ruggenprik ook een narcose eigenlijk of meer een plaatselijke verdoving?
Maar wat ik eigenlijk als tip wilde meegeven en waarom ik begon te schrijven….is het volgende:
Volgens mij is je huisarts de poortwachter….zie daar langs te komen…( lees verwijskaart) en je kunt de poort door. Eenmaal binnen zullen ze niet meer zo snel naar huis sturen met een verhaal van: “Het-valt-allemaal-wel-mee-mevrouw”, want ze willen ook gewoon geld verdienen hoor!
groetjes, tuttebel