wallen na dysport/botox

  • Bianca

    Ik heb mijn voorhoofdsrimpels en fronsrimpels laten behandelen bij de Velthuis Kliniek, onder mijn ogen hebben ze ook wat gespoten, maar sinds die behandeling heb ik des te meer last van wallen onder mijn ogen, ik heb niet het idee dat het er strakker van is geworden, het is zelfs onder mijn ogen meer gaan hangen. Heeft misschien iemand hier ervaring mee?

  • phet

    Hoi Bianca,

    Ik had hetzelfde resultaat met het inspuiten van botox onder mijn ogen.

    Daar ik alleen wat rimpels rondom mijn ogen heb dacht ik dat dit de oplossing zou zijn.

    De rimpels aan de zijkant van mijn ogen waren weg maar kreeg grote wallen inplaats daarvan.

    Dus botox bij de ogen is geen optie voor ons.

  • Dr. D. Mihaylov

    Hallo,

    Botox en Dysport zijn niet geschikt voor behandeling onder de ogen vanwege groot risico voor verlamming van de oogkringspier en … wallen.

    Dr. D. Mihaylov, medisch directeur

    Groot Hertoginne Instituut

    Groot Hertoginnelaan 194

    2517 EW Den Haag

    www.ghinstituut.nl

  • griet

    Ik word ingespoten met Botox voor men ziekte ( Blefarospasme)

    Krijg inspuitingen boven en onder de ogen en heb ook last van wallen

    Volgens de dokter ben ik haar enige patient die achteraf last heeft van wallen…mar ik kan echt niet zonder Botox …erg genoeg anders liet ik me zeker niet inspuiten met dit vergif

    Groetjes

  • drs. K. Kiewiet de Jonge

    Beste Bianca,

    Een behandeling met Botox/Dysport rond de ogen geeft vaak een erg mooi resultaat. Wel bestaat een klein risico dat er vocht (wallen) onder de ogen ontstaat. Een ervaren arts kan dit risico goed inschatten.

    Met vriendelijke groet,

    drs. K. Kiewiet de Jonge

    www.kiewietdejongekliniek.nl

  • natascha68

    drs. Kiewit de Jonge

    vraagje is dit dan blijvend de wallen of gaat dit ook weer weg als de botox is uitgewerkt

    bedankt voor u antwoord

  • Griet

    Natascha, de wallen verdwijnen bij mij na een drietal weken….de Botox is na 2 a 3 maanden uitgewerkt.

    Groetjes

  • Ronny

    Ik heb vrijdag 15/1/2010 voor het eerst inspuitingen in de oogleden gehad voor Blefarospasme. Vier prikjes, 2 boven en 2 onder, in beide ogenleden.

    Nu 23/01/2010 heb ik nog maar weinig ondervonden van deze behandeling. Wanneer mag je de eerste goede resultaten verwachten na de eerste behandeling?

    Mijn bovenste oogleden bedekken zelfs een deel van de iris waardoor mijn zicht soms wordt gehinderd.

    Zou een bovenste ooglidcorrectie uitweg bieden en mag dat gebeuren bij iemand met blefarospasme?

    Vriendelijke groeten Ronny

  • Nicky

    Indien men enige vochtwerking heeft rond de ogen dan weet een goede arts/pl.chirurg ed dat botox dan beter niet daar gespoten kan worden, het is bekend dat daardoor wallen kunnen ontstaan. Men is dan niet bij een professionele toepasser geweest.

  • bloem

    Ik heb vrijdag botox gespoten voor mijn kraaienpootjes en nu onder mijn rechteroog een blauwe wal. Help!

    Gaat deze weer weg?