Zwelling na neuscorrectie

  • Femke

    Maandag 20 april heb ik een neuscorrectie ondergaan, nu ben ik erg benieuwd hoelang het duurt voordat de grootste zwelling weg trekt?

    Voor alsnog ben ik erg blij met het resultaat ondanks dat het voor mijn gevoel nog behoorlijk gezwollen is.

    Groetjes

  • Nathalie

    Hallo Femke,

    Zelf ben ik vrijdag 3 april geopereerd en bij mij begint de grootste zwelling nu weg te trekken (met uitzondering van mijn neuspunt). Ik maak regelmatig foto's en zie al een behoorlijk verschil tussen 2, 3 en bijna 4 weken na de operatie.

    Op internet heb ik diverse verhalen gelezen en eigenlijk wordt overal wel gezegd dat de meeste zwelling na ca. 6 weken verdwijnt is en dat de neuspunt wel tot een jaar na operatie gezwollen kan blijven.

    Veel plezier met je nieuwe neus!

  • Femke

    Hoi Nathalie

    Super voor je berichtje, ben je zelf tevreden met het resultaat tot dusver? Heb je er veel last van gehad?

    Groetjes

  • Nathalie

    Femke,

    Nadat het kapje was verwijderd heb ik een week lang de spiegel vermeden, ik vond het vreselijk. En dan met name mijn vooraanzicht, mijn neus was dik en breed en ik voelde mij een muppet! Ik heb me laten opereren i.v.m. mijn profiel (pinokkio was er niets bij..) en had niet verwacht dat mijn vooraanzicht er zo anders uit zou zien. Ondanks alle verhalen over zwellingen e.d. dacht ik dat het bij mij nooit goed zou komen. Maargoed, ik zie nu de zwelling met de dag minder worden dus het komt wel goed!

    De eerste week vond ik ongemakkelijk maar echt pijn heb ik niet gehad. De tampons vond ik het meest vervelend, maar gelukkig mochten die krengen er na 1 dag al uit. Hoe heb jij tot nu toe alles ervaren?

  • New

    Globaal genomen kun je er van uitgaan dat na 6 weken 80% van de zwelling verdwenen is.

  • Femke

    Nathalie,

    Geweldig dit, je gaat het geloven of niet maar zo voelde ik me ook toen het kapje er net af ging een muppet :-) Had echt zoiets als dit het word dan durf ik niet meer naar buiten (drama drama natuurlijk, beetje vrouw eigen denk k). In het ziekenhuis hebben ze hem nadat het kapje eraf was meteen ingetapt dus met dat vertekende beeld ging k naar huis. Savonds zat ik er nog steeds mee dus toch even pleisters eraf gehaald, toen was dat vertekende beeld al meteen een stuk minder.

    Ik vond dat mijn neus ten opzichte van mijn snoetje te opzichtig was, ze hebben hem in het geheel dus kleiner gemaakt. Bovenop smaller, minder uitstekend van mijn gezicht en punt kleiner gemaakt.

    Heb de 1ste week ontzettend veel pijn gehad, nu moet ik ook bekennen dat ze ipv van 1,5 uur er 3,15 uur mee bezig zijn geweest. Tevens was er een neustampon zoek geraakt dus ze hebben met allerlei apparatuur nog lopen rommelen in mijn neus en keel.

    Nu bijna 2 weken later is mijn neus nog wel erg gevoelig, vooral bij gapen en lachen natuurlijk. Daarnaast is ie natuurlijk nog gezwollen.

    Ondanks de zwelling ben ik er wel al erg tevreden mee, je ziet aan alles dat ie een stuk kleiner is geworden. Wel vreemd dat punt nog erg gezwollen is maar zelfs dat misstaat niet.

    Als je er geen problemen mee hebt zou ik het leuk vinden om een x op msn fotos uit te wisselen en nog wat verder te kletsen hierover, ik hoor het wel, mij lijkt het iig erg leuk.

    Groetjes

  • Femke

    Hoi New,

    Super dank je wel voor je reactie, nog paar weken wachten dan :)

    Groetjes

  • Nathalie

    Hallo Femke,

    Erg hè, dat muppet gevoel!? Achteraf voelde ik me ook zo'n dramaqueen!

    Is bij jou de open of gesloten techniek toegepast? Want dat schijnt uit te maken bij de zwelling. Zelf is bij mij de open techniek toegepast en mijn tussenschotje is nog steeds heel erg gevoelig en gezwollen. En dat zal waarschijnlijk wel een tijd zo blijven. Ik slik nog steeds Arnica tegen de zwelling, gebruik jij dit ook?

    Mijn bovenlip is tot nu toe nog steeds stijf en dat ziet er erg vreemd uit met praten en lachen. Kreeg al de vraag of er botox in mijn bovenlip is gespoten, niet dus!

    Ben je in een kliniek of ziekenhuis geopereerd? Ze zijn wel lang bezig geweest zeg, heb je extra narcosemiddel gekregen? En dan een neustampon die kwijtraakt, misschien heb je daar die pijn idd aan te danken.

    Ik ben zelden op MSN maar ik heb mijn e-mailadres zichtbaar gemaakt dus je kunt me altijd mailen. Ook vind ik het leuk om foto's uit te wisselen.

    Groetjes!

  • Nathalie

    Is iets fout gegaan denk ik want mijn e-mailadres is niet zichtbaar. Ik probeer het nog een keer…

  • Femke

    Hey…

    zie email adres nog steeds niet :-( misschien handig om die even per mail aan me sturen.

    Wel heel grappig dat we dat gevoel beide hebben gehad ja, vond het ook echt verschrikkelijk toen dat kapje eraf ging. Hoor het de verpleegkundige nog zeggen, ja maar de ene dag ziet je neus er beter uit dan de andere dag, dit is absoluut niet het eindresultaat etc etc, enige wat ik dacht was zak in de stront en ooh mijn god wat heb ik gedaan haha.

    Ze hebben bij mij gebruik gemaakt van gesloten techniek, ze hebben wel een kleine incesie gemaakt aan de bovenzijde/zijkant van mijn neus.

    Wat betreft arnica druppels deze heb ik alleen 2 weken voor de operatie geslikt, bij mij is de meeste blauw/geligheid ook al verdwenen.

    Die bovenlip is bij mij precies zo hahaha nu moet ik bekennen dat het beetje bij beetje wel beter word, alleen lachen ziet er verschrikkelijk uit en praten is ook nog een beetje raar. Probeer wat meer te articuleren zodat lippen er wel weer aan kunnen wennen.

    Ben door ATS kliniek geholpen, zij hebben zelf een privekliniek alleen word de operatie in een ziekenhuis uitgevoerd. Ben daar ook 1 nachtje gebleven met eventuele complicaties, vond dat zelf wel heel prettig.

    Wat ik nog heel erg vind is dat ie vanaf de onderzijde echt scheef staat :-S en de neusgaten niet gelijk zijn. Van voren valt dit minimaal op maar als je een foto van onderen maakt is het verschrikkelijk.

    Moet mijn neus gedurende de nacht nog wel intapen moet jij dit ook?

    Hopelijk kunnen we snel een x fotos uitwisselen ben wel heel benieuwd namelijk.

    Groetjes