neuscorrecties

  • Carin

    Hallo Mimie,

    Ik ben geholpen in het Medisch Centrum Scheveningen.

    En jij?

    Hoe lang is het geleden dat je geholpen bent?

    En heb je nu vrede gevonden met je neus?

    Hoevaak ben je geholpen, en wat was jou ervaring?

    Groetjes Carin

  • mimie

    Dag Carin,

    Wat vervelend om te horen. Maar ben je dan nooit op controle geweest? Behalve de keer dat het spalkje eraf mocht? Als dat zo is, is het inderdaad vreemd en zo hoort het niet.

    Ik ben meerdere keren zelfs geopereerd. Een keer eerder in een vooraanstaand ziekenhuis in Nederland en daar heb ik het gevoel (achteraf dan) dat ik een soort experiment was. Ze hadden nl veels te veel weggehaald dan nodig was en kon.

    De verhoudingen tussen mn neus en gezicht zijn echt niet zoals het zou moeten.

    Terwijl dat nooit de bedoeling was van mn operatie. Ik ging nl omdat ik moeilijk kon ademhalen en wees mn neuspunt iets teveel naar een kant. Na deze operatie was het helemaal een drama en veel erger dus dan daarvoor. Soms vraag ik me af waarom sommigen uberhaupt mogen opereren.

    Daarom raadt ik iedereen aan die zich laat opereren of het heeft gedaan vooral niet te denken dat het zo klein mogelijk moet zijn of zelfs niet goed genoeg is.

    Een neus is heel belangrijk in het gezicht, zowel van voren als de zijkant en soms kan men denken dat een neus groot is terwijl hij eigenlijk wel past bij het gezicht van iemand. Of er zou wel iets weg kunnen, maar niet teveel en dan moet je maar net een chirurg treffen die daar voorzichtig en kundig mee om weet te gaan.

    Als jij nog geen jaar verder bent, weet ik zeker dat je neus nog zal slinken.

    Het is heel wat zo een operatie en zeker als het de 1e keer is, maar ook als je al eerder geopereerd bent. Alles moet van binnen goed genezen en vandaar dat het soms weer wat gezwollen lijkt en daarna toch weer ontzwelt.

    komt allemaal goed. Heb er vertrouwen in, want niets is erger, dan dat er teveel is weggehaald wat eigenlijk ook niet meer terug kan.

    knuffel,

    mimie

  • neus_

    hallo

    ik ben nu 3 weken geleden voor de 2e keer aan mijn neus geopereerd. het ziet er weer niet uit. totaal assymetrisch en ik heb ook nog eens een littekentje erbij op mij rechterkant van mijn neus. bij mij is de open techniek toegepast. dus heb daar ook nog eens een litteken. ik heb echt zo een spijt dat ik iets aan mijn neus heb laten doen. mijn arts was dr.hermens van ats kliniek in vlijmen. de 2e keer was kosteloos. maar nu heb ik dus ook dat 2e littekentje op mijn neus erbij..pff ik baal er echt van! zou graag fotos van jullie willen zien, we kunnen eventueel ook uitwisselen. ik schaam me er wel echt voor. ik ben er ook echt lelijk van geworden..mijn omgeving heeft ook nooit begrepen waarom ik mijn neus heb laten doen, en ik nu achteraf ook niet!!

  • neus_

    gemodereerd op verzoek van auteur

  • Carin

    Hallo,

    Wat erg voor je!

    Maar wat bedoel je met open operatie en een tweede litteken?

    Hebben ze die open operatie niet met een snede in je tussenschot gedaan?

    Ze maken dan je neus open door je neustussenstukje open te snijden waardoor je een minimale snede hebt die je na een tijd niet meer ziet.

    Heb je veel aan je neus laten veranderen, en wat was na de eerste keer fout gegaan?

    Mijn neus liep ook erg van links naar rechts en de punt keek naar links.

    Nu doet die dat ook nog iets maar minder storend.

    Ik had ook na de eerste o.p. een klein dicht neusgat en een groter neusgat.

    Dit is wel veel beter geworden, niet gelijk maar veel beter.

    Alleen stoord mij nog een verdikking aan de rechteonderkant van mijn neus.

    Ik hoop dat dit nog iets wegtrekt.

    Bij jou zal ook nog wel het een en ander veranderen.

    Groetjes Carin

  • neus_

    gemodereerd op verzoek van auteur

  • sisi

    Hallo,

    Ik zelf en al een paar weken aan het proberen een afspraak te maken bij dr nolst trenite.. voor een consult. maar ik kan gewoon niemand te pakken krijgen telkens:/ eerst t nummer wat op zn website staat blijkt niet goed te zijn .

    nu heb ik t nummer van de kno afdeling van het amc. maar paar x heengebeld en telkens hang ik n dik kwartier in de wacht:s kan ook niet langer blijven wachten want ik werk fulltime..

    erg irritant!!

    welk nummer hebben jullie heengebeld en ging dat bij jullie ook zo moeijk??

    groetjes sisi

  • ir

    Hoi,

    Heb alle berichten gelezen. Ik wordt nl zelf ook wat nerveus nu. Ik word volgende week geopereerd door dr Winters. (VU en Esthetisch centrum Amsterdam). Nu het dichterbij komt wil je eigenlijk alleen maar verhalen horen waar het goed is gegaan. Maarja het blijft afwachten…

  • Maria

    hoi

    ik ben gister door dr nolst geopereerd. ik ben al eerder geopereerd maar was niet tevreden over dat resultaat. Me neus ziet er nu 1 dag na de operatie heel opgezwollen uit. Me neusgaten lijken ongelijk en ik verlies veel bloed omdat ik de tampons net verwijderd heb. De eerste operatie leek voor me gevoel veel minder pijnlijk en ik was toen helemaal niet gezwollen. Hoe dan ook heb k alle vertrouwen in nolst omdat ik resultaten heb gezien van mensen die bij hem behandeld zijn die gewoon ongelovelijk mooi zijn geworden. Ik denk echt dat hij de beste in NL in dit vakgebied is. Nu nog maar hopen dat me neus de komende dagen was symetrischer wordt en slinkt.

    Groetjes

  • sam

    Hallo allemaal.

    IK ben 4 dagen geleden geopereerd aan mijn neus.

    Er zit een heel smal strak kapje op mijn neus en bij het tussenschot zitten 2 plastic plaatjes in mn neus omdat er tijdens de opperatie een breuk gevonden was.

    Elke dag kijk ik even in de spiegel, maar mn neuspunt zie er heel gek uit.

    Natuurlijk weet ik dat het ook door de zwelling komt dat het nu een dikke ronde prop is, maar ik maak me zorgen om het liften van de neus.

    Ik heb bij het consult duidelijk gezeged dat ik geen grote verandering wil maar de neuspunt lijkt echt heel erg omhoog te staan vergeleken met mijn oude neus.

    je kan een beetje mn neusgaten in kijken.

    Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en zal de neus nog iets zakken?

    Ik dacht dat het misschien door het kapje en d eplastic plaatjes komt dat die de neus omhoog trekken ofso? Maar dat weet ik niet zeker. IK hoop dat iemand me kan helpen want ik ben heel onzeker en krijg bijna spijt van de opperatie…

    Misschien is het ook mijn ongedult, maar ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen..

    liefs Sam