lipolyse

  • Jenna

    Ik overweeg om mijn onderkin met lipolyse te laten behandelen,nu lees dat de bijverschijnselen nog al heftig kunnen zijn zoals een behoorlijke zwelling,het rood worden van de huid en een branderig gevoel en dat het wel 2 weken aan kan houden.

    Graag hoor ik jullie ervaringen.

  • rolinka

    Hoi Jenna,

    Morgen twee weken geleden ben ik met lipolyse aan mijn kin begonnen. Om de zwellingen en de blauwe plekken tegen te gaan ben ik drie dagen van tevoren begonnen met Arnica.

    Ik kreeg denk ik wel 15 spuitjes verdeeld over mijn kin en kaaklijn en zoals gezegd was begon het meteen te zwellen en raar en branderig te voelen maar niet te pijnlijk. Goed vol te houden ook zonder pijnstillers.

    Het opzwellen gaat nog uren door waardoor je aan het eind van de dag een totaal ontoonbaar hoofd hebt en het is echt aangeraden om een paar dagen uit het zicht van iedereen te blijven. Na een dag of drie durfde ik me weer een beetje te vertonen en na een week waren de zwellingen helemaal weg. (geen blauwe plekken gehad).

    Er wordt gezegd dat het verminderen van het vet pas na twee weken begint maar gisteravond viel het mijn man al op dat mijn kaak en onderkin kleiner werden. Ook op de foto's die we hebben gemaakt is het eerste verschil al te zien.

    Het grootste bewijs werd net geleverd toen ik handdoeken aan het opvouwen was waarbij ik ze even vasthoudt met mijn kin.. de handdoek bleef niet op zijn plek maar lag ineens op de grond. Bewijs geleverd.

    Het gebied blijft heel lang gevoelig maar er is heel goed mee te leven en ik ben zeer benieuwd wat het eindresultaat gaat worden maar ik heb goede hoop.

    Ik zou zeggen gewoon proberen, want ik ga me heel wat gelukkiger voelen zonder mijn onderkin. Ik heb een BMI van 20,5 en alle vet die ik nog had zat daar en ik was er echt ongelukkig mee. Jenna schreef:

    >

    > Ik overweeg om mijn onderkin met lipolyse te laten

    > behandelen,nu lees dat de bijverschijnselen nog al heftig

    > kunnen zijn zoals een behoorlijke zwelling,het rood worden

    > van de huid en een branderig gevoel en dat het wel 2 weken

    > aan kan houden.

    >

    >

    >

    > Graag hoor ik jullie ervaringen.

  • Jenna

    Bedankt voor je reactie.

    Nog even een paar vragen,kon je het met een sjaaltje verbergen?En werd je gezicht zelf ook dik?

    En als ik zo brutaal mag zijn,wat kost zo'n ingreep?

    Ik heb geen vreselijke onderkin maar stoor me er toch aan vooral als ik mijn gezicht van de zijkant in de spiegel zie.

    Ik kan misschien net aan 3 dagen verzuimen maar dan moet ik echt weer aan het werk,dus dat is te doen?

    Ik hoor graag van je.

  • rolinka

    Hoi Jenna,

    Een sjaaltje, tja, mijn gezichtrand en onderkin werden echt heel erg dik maar ik liet dus ook de kaaklijn doen want in dezelfde zone zit. En met dik bedoel ik dat mijn hele onderkin mijn gezicht ongeveer voorbijkwam. (als je snapt wat ik bedoel)

    Maar bedenk dat het echt maar tijdelijk is en als je daarna niet aankomt is het ook permanent en heb je er toch wel erg veel plezier van.

    Je kunt het ook op een vrijdag doen. Dan heb je een weekend en een paar dagen en dat moet toch echt wel kunnen.

    Als je datzelfde doet dan is het niet echt met een sjaaltje te bedekken. Ik heb foto's en het is echt niet om aan te zien. Maar na drie dagen is het wel weer redelijk.

    Ik heb het laten doen via The Body Clinic die door heel Nederland komt. Ze komen bij schoonheidssalons maar zijn gekwalificeerde artsen. 1 zone kost 175 euro per keer maar ze spuiten dan ook echt om de 1 1/2 cm dus bij mij werden dat wel 15 injecties. Je moet alleen wel vantevoren duidelijk afspreken om hoeveel zones het nu gaat.

    Het slinkt nu bij mij zo snel dat ik het gevoel heb dat ik er met 1 behandeling wel kom maar dat weet ik op 13 maart als ik weer een afspraak heb.

    Als je geinteresseerd bent wil ik je aan het eind wel voor en na foto's sturen.

    Groetjes

    Rolinka

  • Jenna

    Dat zou ik heel erg op prijs stellen.

    Wanneer denk je dat het uiteindelijke resultaat is behaald?

    Er is me ook verteld dat je het beter niet in de zomer kunt doen,dit i.v.m. het verbergen van de zwellingen.Je draagt zomers geen sjaaltje.

    Al met al vind ik het best wel heftig klinken maar ik denk toch dat ik er voor ga.Ik stoor me er best wel aan en als het zo opgelost kan worden is dat toch alleen maar prachtig?

  • rolinka

    Hoi Jenna,

    Het uiteindelijke resultaat heb ik denk ik met twee behandelingen behaald. Mijn man ziet het al vooral als ik lig en er niks meer weg kan zakken als je begrijpt wat ik bedoel.

    Ook in de spiegel zie ik meer welving naar binnen toe, er onstaat een duidelijker kinlijn. Je hebt er natuurlijk wel geduld voor nodig want liefst heeft een mens gisteren nog resultaat en dan volledig maar dat is natuurlijk onmogelijk.

    Ik weet wel dat ik door het zelf in de hand te nemen en me niet langer meer te ergeren aan die foto's me al een stuk beter voel. Ik doe er tenminste wat aan.

    Dus ga er voor, en doe het gewoon. Mijn echtgenoot is vanavond naar een concert van Neil Young in de Rai in Amsterdam en betaalt daar ook incl. benzine ernaartoe ook 200 euro voor, dus wat is dan 175 euro voor 1 behandeling? Waar je ook uiteindelijk veel gelukkiger van wordt. Een habbekrats.

    Ik zal m'n emailadres er weer bij zetten. Kun je rechtstreeks reageren. Zodra je dat doet haal ik m'n adres weer weg. Groetjes

    Jenna schreef:

    >

    > Dat zou ik heel erg op prijs stellen.

    > Wanneer denk je dat het uiteindelijke resultaat is behaald?

    >

    > Er is me ook verteld dat je het beter niet in de zomer kunt

    > doen,dit i.v.m. het verbergen van de zwellingen.Je draagt

    > zomers geen sjaaltje.

    >

    > Al met al vind ik het best wel heftig klinken maar ik denk

    > toch dat ik er voor ga.Ik stoor me er best wel aan en als het

    > zo opgelost kan worden is dat toch alleen maar prachtig?

  • Victor

    Beste Rolinka,

    Bedankt dat je zo uitvoerig bericht over jouw lipolyse behandeling. Al een tijd lang wil ik deze behandeling ondergaan.

    Ik zit alleen met een probleem; ik ben nog student en in mijn functie als verkoper bij een groot warenhuis ben ik bang dat de zwelling zo hevig is dat het opvallend is.

    Ik kan er maximaal zes dagen tussenuit.

    Hoe lang duurde het bij jou voordat de zwelling in zijn geheel was verdwenen?

    Alvast bedankt.

  • rolinka

    Hoi Victor,

    Je moet zeker 4 dagen uittrekken om er weer een beetje toonbaar uit te zien. Na een week zijn de zwellingen ongeveer helemaal weg maar na een dag of 4 kun je je wel weer vertonen en zal het nog een beetje dikker zijn.

    De lipolyse heeft meteen de eerste keer al heel goed aangeslagen en het echte resultaat werd zichtbaar tussen de 4e en 5e week. Verwacht in de eerste paar weken dus niet te veel.

    Ik ben nu net voor een tweede en laatste behandeling geweest en het uiteindelijk resultaat moet ik dus nog zien maar ik ga er van uit dat het ook nu nog verder slinkt.

    Ik heb wel tips voor je: laat je rijden want direct na behandeling moet je koelen en dat gaat niet als je ook nog moet autorijden. Het koelen gaat het best met (klinkt raar) een zak diepvriesdoperwten omdat je die goed rond je gezicht kunt leggen.

    Gebruik van tevoren Arnica d6, begin er twee dagen van te voren mee en hou het vol tot een week na behandeling. Ik heb het verschil gemerkt door het de tweede keer niet te gebruiken. De zwellingen zijn bij gebruik van Arnica wat minder en je krijgt geen blauwe plekken in je gezicht die ook nog langer gezwollen blijven.

    Ik ben trouwens bij The Body Clinic geweest en die komen op verschillende adressen door het hele land. Kosten 175 euro per zone, dus ik heb weer een kin voor 350 euro! Geen geld als je het zo bekijkt.

    Heb je verder nog vragen, ik vind het leuk om ze te beantwoorden.

    Vr.gr.

    Rolinka

  • Victor

    Rolinka ontzettend bedankt voor jouw antwoord! Ik heb inmiddels besloten om het gewoon te gaan doen! Ik denk dat ik mij er veel beter door ga voelen… Hoef ik mij niet constant druk te maken als mensen mij van de zijkant bekijken.

    Zou je mij misschien ook wat foto's kunnen opsturen naar mijn e-mail adres? Ik ben erg benieuwd.

    Ik hoop echt dat het gaat werken, voorderest heb ik helemaal geen overgewicht… Dus ik heb goede hoop!

    Bedankt nogmaals.

    Victor

  • Irma

    Hoi Rolinka,

    Wat fijn dat je zo blij bent met het resultaat! Ik begrijp namelijk precies wat je bedoelt met die foto's, daarop is mijn onderkin altijd nog véél duidelijker dan normaal.

    Nu zou ik dus ook graag zo'n behandeling willen. Ik heb het geld er voor over, en de zwelling en eventuele blauwe plekken ook wel.

    Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is de pijn. Doen de injecties pijn, en heb je na de behandeling veel pijn?

    Groetjes Irma

    (Zou je ook de voor en na foto's naar mij toe willen sturen?)