Globinocol na bovenooglidcorrectie?

  • Danielle

    Afgelopen dinsdag ben ik aan mijn bovenooglden geholpen, van te voren flink aan de Arnica D 6 druppels en inderdaad heel weing blauw (meer gelig)

    Mijn vraag is nu alleen als dinsdag de pleisters eraf gaan en de hechtingen eruit, wat kun je er het beste opsmeren? Want vanmiddag kreeg ik de tip: globinocol zalf, dit is alleen op recept verkrijgbaar maar ik kan een tubetje krijgen van iemand die het heeft gebruikt nadat haar moedervlekken zijn weggehaald. Globinocol is speciaal voor oogwonden (heeft een anti-bacteriele werking, maar mag maar 14 dagen achterelkaar gebruikt worden). Heeft iemand hier ervaring mee?

    Bij voorbaat vriendelijk dank,

    Dannielle

  • Loes

    ik heb donderdag de ingreep ondergaan en ik heb helemaal geen arnica genomen. Ik mocht heel lang blijven liggen met koelcompressen op mijn ogen en ik heb totaal geen blauwheid (ook geen geelheid) en de zwelling valt ook mee. Bij mij gaan woensdag de hechtingen eruit en dan krijg ik ook een tubetje mee (ik zou niet weten wat het is hoor )

    Ik wil na woensdag wel even een reactie achterlaten wat ik precies heb meegekregen.

  • Danielle

    Beste Loes,

    ik wil je niet ongerust maken maar de geelheid begon bij mij pas afgelopen vrijdag (ben dinsdagochtend geholpen), dus alsjeblieft hou je heel rustig, probeer zo veel mogelijk te liggen en op je rug te slapen, dat laatste heb ik verzuimd, ik word af en toe wakker met mijn gezicht in het kussen met de hechtpleisters aan het kussen vastgeplakt.

    Ook ik heb een uur met ijs gelegen na de ingreep en moest toen thuis nog elke uur 30 minuten koelen (waar ik mij niet helemaal aan gehouden heb)

    Heel graag hoor ik woensdag van jou wat je voor tube je hebt meegekregen.

    Met vriendelijke groet,

    Danielle

  • Anouk

    Hallo Danielle,

    Het nu bijna 3 maanden geleden dat ik een bovenooglidcorrectie heb laten doen. Ik heb ook geen Arnica genomen en ben helemaal niet blauw geweest. Maar het is zo verwarrend, wat je allemaal hoort en leest. Zo werd mij ook aangeraden om de littekens in te smeren, maar toen ik mijn plastisch chirurg daarover belde, zei hij dat ik dit beslist niet moest doen…. Ik heb zijn advies maar opgevolgd en de littekens zijn mooi genezen en nauwelijks meer zichtbaar. Blijf het wonderlijk vinden dat pc's hier verschillende meningen op na houden.

    Gr. Anouk.

  • Danielle

    Anouk, dank je wel voor je snelle reply!

    Ik ga het dinsdag overleggen als ik de hechtingen eruit moet laten halen.

    De gel die ik bedoel heeft ook een anti-bacterielw werking en ik dacht laat ik het maar opsmeren i.v.m. infecties, maar ik ga het zeker eerst vragen. (de gel heb ik van een ok-assistente)

    Met vriendelijke groet,

    Danielle

  • Els

    Ik heb ook niets gekregen om te smeren. Wel diclofenac en een maagbeschermer voor het geval er een ontsteking zich zou voordoen maar die kreeg ik al bij het vooronderzoek, ben in het ziekenhuis geopereerd.

    Er bestaat wel een zalfje dat zichtbare lidtekens doet verdwijnen maar bij mij is er ook nauwelijks iets te zien.

  • Loes

    Ik heb drie uur gelegen met koeling en heb zeker de eerste 24 uur nog heel veel gekoeld. Doperwten in zakje. Ben vandaag al wezen paardrijden enzo. De assistente zij ook wel dat dat zou kunnen zolang ik maar niet op mijn kop ga staan of te veel buk. Vandaag alleen een beetje rood onderaan maar dat trekt ook steeds meer weg. De zwelling wordt met het uur minder. Heel fijn is dat. dan zie ik er tenminste niet meer uit als een chinees!

  • Loes

    ik heb Dermatix meegekregen.

    zou ik nog even laten weten. De hechtingen zijn er bij mij trouwens uit en het is werkelijkwaar prachtig! De zwellingen zijn nagenoeg totaal verdwenen. Ik ben zeer tevreden.

  • nel de Jong

    Heb het ook in het ziekenhuis laten doen perfect na twee weken bijna weer normaal, alleen de randen zijn gevoelloos als je een potloodstreepje wil doen glijd je potlood weg. Heeft iemand dat toevallig ook?