neuscorrectie bij dr. Oelbrandt.

  • neslihan

    Hallo allemaal,

    Ik heb 2 maanden geleden een neuscorrectie laten doen in Belgie bij dr. Oelbrandt. Ik wil graag mijn verhaal vertellen zodat sommige mensen misschien snelller de stap durven te zetten.

    Vanaf mijn tienerjaren( ik ben nu 22) wilde ik al een neuscorrectie laten uitvoeren. Ik heb altijd opmerkingen over mijn neus gehad en stiekum deed me dit veel pijn. Ik vond mezelf lelijk en wist dat ik niet gelukkig kon worden met deze neus.

    Toen ik een jaar of 15 was ben ik dan ook 2 keer naar het ziekenhuis geweest bij de plastisch chirurg. Die zag mijn probleem gelijk en had al een plan klaarliggen. Hij stuurde me naar de kno-arts voor een eventueel medisch probleem en die had ik ook. Eenmaal op gesprek bij het ziekenfonds werd mij verteld dat het niet medisch genoeg was en dat ik een puber was en die hebben altijd wel wat te ‘zeuren’. Kortom er werd niks vergoed tot 2 keer toe niet en ik had het opgegeven. Ik had tenslotte geen 5000 euro dus zelf betalen kon niet.

    Naarmate ik ouder werd merkte ik dat die neus me nog steeds in de weg zat en via via kwam ik aan een adres van een belgische website van een prive-kliniek.

    Ik heb lang getwijfeld om contact op de nemen want ja was dit allemaal wel te vertrouwen? (je hoort weleens van die horrorverhalen) Maar ik wist dat Belgie stukken goedkoper was dan NL en ik had gespaard. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en binnen 1,5 maand kon ik op consult in Utrecht komen. Ik ontmoette daar dr. Oelbrandt en had een goed gesprek met hem. Hij legde me uit wat de bedoeling was en hoe het allemaal in zijn werk zou gaan. Ook maakte hij foto's van mijn neus met de bedoeling binnen een aantal weken mij de foto's te sturen met het te verwachten resultaat. Binnen 2 weken had ik ze en was tevreden. Toen heb ik de kliniek gebeld voor een afspraak. 3 maanden later kon ik terecht op 12 juni. Een aantal dagen van te voren werd ik door de kliniek gebeld en werd er gezegd wat ik allemaal moest meenemen en hoe laat ik er moest zijn.

    Samen met mijn moeder ben ik naar Brussel gegaan(waar de kliniek was) en bij binnenkomst was ik al wat gerustgesteld. Alles zag er schoon en verzorgd uit en het personeel was heel vriendelijk. Door een assistente werd ik naar mijn eigen kamer gewezen(die er zeer netjes uitzag) en werd verzocht me om te kleden. Ik was natuurlijk heel zenuwachtig en heb gehuild als een klein kind. Ik heb het namenlijk niet zo op dokters en ziekenhuizen. Ik vroeg me af waar ik aan begonnen was maar wist als ik het nu niet zou doen het er nooit meer van zou komen. Van te voren kwam dr. Oelbrandt nog even langs om de laatste dingen te bespreken en ik ben uiteindelijk zelf naar de operatiekamer gelopen. Even een infuusje en weg was ik.

    Toen ik weer bij kwam voelde ik me natuurlijk rot. Het lijkt alsof alles zeer doet, je bent bont en blauw en die narcose maakt je nogal moe. Toen ik mezelf in de spiegel zag schrok ik natuurlijk. Ik herkende mezelf bijna niet maar er werd me verteld dat dit goed zou komen. Na een paar uur ging het beter en mocht ik naar het hotel waar ik overnachtte omdat ik de volgende dag op controle moest. ik kreeg gratis een aantal medicijnen mee waarvan ik de antibiotica verplicht moest slikken tegen infecties.Na een slapeloze nacht(je moet rechtop slapen ivm de druk) ging ik 's morgens terug om de tampons(zitten in je neus om bloeding tegen te gaan) te laten verwijderen. Ik mocht dit in principe zelf doen maar ik vond het prettiger als de verpleging het deed. Dit was echter geen probleem en het was zo gepiept. Toen ze eruit waren voelde ik me al wat meer opgelucht. De verpleging en assistenten waren allemaal zeer vriendelijk en geintersseerd hoe het met me ging.

    De dagen erna thuis waren niet echt fijn. Ik kon nog moeilijk eten, drinken en praten. Dit omdat alles zo gezwollen en strak staat natuurlijk. Na 10 dagen mocht ik zelf het kapje eraf halen en ik zag gelijk dat ie korter was. verder zag die er nog wel dik en wat gezwollen uit. Ook dit was normaal en het kon nog weken duren voordat je de ‘echte’ neus zag. Elke dag voelde ik me lichamelijk beter en mijn neus veranderde ook. Ik ging 2 weken na de operatie weer werken en als ik wat rustig aan deed ging dit best goed. Mijn neus was nog wel zeer gevoelig en de hechtingen zaten er ook nog in. Ook was die nog wat schilferig en vet. Maar een week later zag je er bijna al niks meer van. Ook de gevoeligheid wordt elke dag minder.

    Het is nu 2 maanden geleden en ik ben onlangs nog op controle in Utrecht geweest bij dr.Oelbrandt. Hij was zeer tevreden en zei dat er nog zo' n 10% zwelling zat maar dat dit snel zal weggaan.

    Ik kan nog steeds niet geloven dat ik het gedaan heb maar ik ben zo blij. Ik weet zeker als ik het niet gedaan had, dat ik op een dag spijt zou hebben gekregen. Op dat moment viel alles tegen en voelde ik me echt rot. Maar als ik nu achteraf kijk viel het allemaal best mee. Ik heb eigenlijk niet eens echt veel pijn gehad(ook geen pijnstillers nodig gehad) en het herstel is ook toch best snel gegaan. Ik heb een ander maar toch hetzelfde gezicht en zit lekker in mijn vel. De operatie kostte me 3000 euro inclusief nazorg en medicijnen. Het lijkt een hoop geld, maar als je bedenkt dat je de rest van je leven hiermee geholpen bent is het niet veel. Ik hoop dat anderen na mijn verhaal nu ook deze stap zullen zetten, want echt waar je zult je beter voelen. Bedankt dr. Oelbrandt.

    Groetjes N. Fransen.

  • L.

    Hey N.

    Heel erg bedankt voor dit bericht op dit forum :)! Ik ben zelf 21 en ik twijfel nog erg en ik ben nog zoekende naar een goede arts. Ik heb al zo veel goede dingen over Dhr. Oelbrandt gelezen dat ik nu denk dat ik misschien wel op consult ga bij hem.

    Ik ben erg blij voor je dat je zo tevreden bent :)! Heb je veel reacties uit je omgeving gekregen?

    Veel liefs, Lisanne

  • neslihan

    hoi Lisanne,

    Ik heb zeker reacties gehad uit mijn omgeving. Vrijwel iedereen ziet het verschil en dat is natuurlijk fijn om te horen. Zelf kan ik het soms nog steeds niet geloven en bewonder mezelf nog vaak in de spiegel haha.

    Ik zou zeggen maak een afspraak voor een consult. Je bent hierna niets verplicht dus je verliest er niks mee. Hij kan je ook foto's van andere patienten laten zien zodat je ook echt het verschil ziet en je vertrouwen krijgt dat ie er een mooi kunstwerkje van maakt hihi. Ik adviseer iig dr. Oelbrandt.

    suc6 ermee!

    groetjes Neslihan.

  • Moon

    Staat er ergens een CV op het internet van deze wonder dokter? zoja waar?

    Wat zijn de kosten geweest in totaal? Is hij een Plasch.Chir. of een cosmetische arts?

    Hoeveel jaar ervaring heeft hij?…staat hij ingeschreven bij de NVPC als plasch.chir.?

    En ook bij de belgische ver,plasch.chir.?…graag wat meer informatie, dank je wel.

  • Liefje

    Hoi Neslihan,

    Zelf zit ik er ook aan te denken om binnen nu een half jaar bij dokter Oelbrandt een neuscorrectie te laten uitvoeren. Misschien is het een heel persoonlijke vraag maar zou je mij per email jouw voor en na foto's willen toesturen.

    groetjes,

  • A.

    Hallo Liefje,

    Als ik jou was zou ik niet bij dokter Oelbrandt geopereerd worden. Ga nog even informatie vragen bij andere chirurgen. Ik zou niet willen dat je later spijt krijgt. Het kost wel veel minder in Brussel maar helaas heeft hij zelf geen ervaring. Echt, geloof me maar.

  • Didier

    Hey, ik zou graag ook een neuscorrectie laten uitvoeren. Maar zou graag wat meer info krijgen.

    Zou het mogelijk zijn om mij te contacteren dit emailadres : didierdubois@live.nl

    Bedankt!