Overweging neuscorrectie; wie herkent dit probleem?

  • Evelien

    Ik ben van plan zo snel mogelijk een afspraak te maken om een neuscorrectie te ondergaan. Ik maak me alleen enstige zorgen over het volgende; ik heb een drukke baan waarin ik met veel mensen te maken heb. Nu vind ik mijn operatie zeer prive en wil niet dat mensen erachter komen. Ik zou voor de operatie zelf en het herstel best twee weekjes vrij kunnen nemen, maar ben erg bang dat het veel mensen zal opvallen dat ik iets heb gedaan aan mijn neus.

    Is er hier iemand die dat probleem herkent? Zoja, wat voor maatregeljk hebben jullie genomen om de kans op genante situaties tot een minimum te beperken? Ik weet dat de ene neusoperatie de andee niet is maar hoe lang duurt het herstel van de gemiddelde neusoperatie? En dan heb ik het uiteraad niet over het volledige herstel want die kan wel een jaar duren, maar de periode tot je weer enigszins ‘toonbaar’ je de straat op kan zonder heel duidelijk te zien is wat er is gebeurt, eventueel extra verhuld met een beetje make-up.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Evelien

  • Lisa

    hallo,

    een vriend van me heeft exact hetzelfde. ik vind trouwens dat je na 2 weken bij hem nog wel ‘iets’ ziet (ik kan mn vinger er niet op leggen), neus is beetje stomp/dik ofzo, dus ik zou voor de zekerheid iets meer dan 2weken vrij nemen zodat de huid van je neus ook weer een beetje toonbaar is.

    Dit is wel geloof ik bij iedereen anders hoor, die arts zei dat de meesten zelfs al na 10 dagen weer kunnen werken.

    Mij persoonlijk lijkt me dat wel kort…

    succes!

  • Lisha

    Hoi Evelien, reken op een week of 3. Ook al kleur je erg blauw, dan is het grootste deel wel weggetrokken. Je ziet dan zelf nog wel dat er iets is met je neus (bobbeltje, beetje blauw, beetje opgezet) maar niemand anders merkt het meer op. Succes! Groeten, Lisha

  • chantal

    hallo

    ik heb ook een neuscorrectie ondergaan.niemand die iets zag

    zelfs mijn moeder niet! beetje make up doet wonderen na 2 weken.

    toch is mijn neus erg veranderd. erg veranderd.

    Mensen letten niet zo op een ander zijn neus je denkt dat iedereen

    het ziet maar dat is niet zo,tenzij het een hele grote verandering is bij grote haakneus ofzo.

    chantal

  • Natalie

    Hoi Evelien,

    Ik herken jou probleem. Zit er zelf ook mee. Wil zelf ook niet dat er opmerkingen over gemaakt gaan worden. Ik werk ook tussen veel mensen en ben er voor mezelf dus van overtuigd dat ze het gaan zien. Ook dat juist degene die een probleem met hun eigen uiterlijk hebben wat lulligs zullen gaan zeggen. Misschien een idee om als je weer ten tonele verschijnt een heel ander kapsel te nemen? Dan breng je anderen op een dwaalspoor. Zelf heb ik iets gelezen over inspuitingen (soort botox) waarmee ook dus een neus gecorrigeerd kan worden. Weet niet of dit ook in Nederland kan en of het veilig is. Het zou wel een manier kunnen zijn om voor jezelf en je omgeving geleidelijker aan je nieuwe vorm te wennen en dan daarna een operatie te ondergaan. Verder kun je nog wat “verzinnen” bijv. dat je je neus bij het sporten gebroken hebt, maar ja dat is dus gewoon liegen en dat terwijl je eigenlijk niemand verantwoording schuldig bent! Succes!

  • el

    Hallo Evelien,

    Een ding is zeker, ik denk inderdaad ook dat het de meeste mensen nog niet eens opvalt.

    Het enige wat er ooit tegen mij is gezegd is, je ziet er goed uit, een beetje voller in het gezicht, ze dachten dat ik een beetje aangekomen was.

    Tot op heden toe, is het nog steeds niemand opgevallen.

    succes gr. el

  • Evelien

    Grappig dat je die tip over dat kapsel geeft, Natalie. Toevallig zat ik er vanmiddag nog aan te denken; wat nou als ik gewoon een flinke bob neem ;-)

    Over die angst voor lullige opmerkingen uit onzekerheid. Dat heb ik wel een beetje met mijn zus (die dus nog van niets weet). Zij is altijd al een klein beetje jaloers op mij geweest (omdat ik wat minder snel aankom enzo) en ben inderdaad wel bang voor commentaar en hoongelach van haar. Maar goed, daar moeten wij gewoon boven staan hoor! En als andere mensen er niet tegen kunnen dat wij er straks gewoon fabulous uit gaan zien dan is dat hun probleem, toch??

    Succes met je keuze en go for it!! Ik ga het in ieder geval doen!

  • Evelien

    Bedankt voor al jullie reacties, meiden! Ik kan hier zeker wat mee. Ik trek er gewoon iets van 3 weken voor uit en ga er voor!

    Evelien

  • Lisa

    je kan ook andere make up opdoen, samen me teen nieuw kapsel, lijkt het net alsof je gewoon nieuwe start wil maken. Bij mn vriend is dat beetje lastig haha, mannen hebben wat dat betreft een groter probleem.

    Maar als je bijv vaak naturel makeup ophebt, doe dan eens gek en ga eens voor een mooie lippenstift en zet je wimpers flink aan met mascara. etc etc

    succes!

  • Nessa

    Ga ervoor zou ik zeggen.

    Ik ben nu 2 weken geleden geopereerd. Geen mens die iets aan me ziet. Terwijl ik nog vanalles zie dat niet is zoals het zou moeten zijn.

    Weet je wat het is? Als je zelf pas aan je neus geopereerd bent of van plan bent het te laten doen, zit je heel erg op anderen hun neus te letten. Maar andere mensen zitten echt niet voortdurend naar je neus te kijken.

    Succes!!