labia reductie

  • Jo

    Goedemorgen,

    kan iemand mij iets meer vertellen over het herstelperiode na een labia majora reductie (oftewel: schaamlip correctie).

  • ....

    Wat wil je precies weten?

  • boogaard

    Hallo

    Ik heb dit denk ik al 25 jaar geleden laten doen in een ziekenhuis dit werd toen nog vergoed.Ik heb hier bijna of geen last van gehad ook niet tijdens het plassen.

    GroetjesJo schreef:

    >

    > Goedemorgen,

    > kan iemand mij iets meer vertellen over het herstelperiode na

    > een labia majora reductie (oftewel: schaamlip correctie).

  • Jo

    Zoals mijn vraag al aangeeft: de herstelperiode.

    Zoals: hoe lang duurt deze? Hoe lang duurt het voordat je kan autorijden? Kleding dragen, zwemmen, is de genezing pijnlijk etc etc etc

  • ....

    Voor mij geld hetzelfde. Bij mij al 12 jaar gelden, Onder narcose gegaan, ook in het ziekenhuis. en hechtingen er 1 week later uit. Heb echt nergens last van gehad.maaaaar het kan ook anders.. een vriendin van mij had niet goed gekoeld of vanwege domme pech een behoorlijke bloeduitstorting die ontzettend pijnlijk was en ook erg onaangenaam rook ..

    Haar herstel duurde daarom veel langer. Na ruim vier weken lijkt het beter te gaan.

  • M

    Ik wilde ook nog even een reactie plaatsen. Ik zat op internet te zoeken en ik kwam op deze site terecht.

    Ik ga over 3 kleine weken zelf onder narcose om deze operatie te laten doen. Bij mij is het medisch en doet het soms wat pijn. Ik wijk inderdaad van het gemiddelde af waardoor het onder mechanisch wordt gerekend en zo wordt mijn operatie vergoed. Ik weet niet of dat dat bij jou ook het geval is?? Als je denkt dat je te grote schaamlippen hebt kan je dat ook gewoon bij een dokter checken. Men wil zich voldoen aan het schoonheidsideaal, maar dat hoeft niet altijd toch?

    Wat ik verder wilde zeggen.. Ik ben bij een gyneacoloog geweest, wat ik doodeng vond (ik ben tenslotte pas 14 jaar) maar zij heeft me wat meer informatie gegeven.

    De operatie zelf duurt maar een uurtje en het herstel hoeft niet lang te duren. Onder algehele narcose is vaak wat prettiger dan plaatselijk, althans dat lijkt mij. Vaak zie je op internetsites dat je 6 weken niet mag sporten. Hiermee bedoelen ze intensief. Het herstel van de wond is in principe na 2 weken over. Dit betekend wel dat je elke keer nadat je naar de wc bent geweest moet spoelen met water, want in je plas zitten veel bacterieen. Fietsen, auto rijden, strakke broeken dragen kan dus in het begin nog niet. Maar het is vrij verschillend per persoon en na een aantal dagen kun je alweer goed lopen. De kans op nabloedingen zijn er, en in het begin is alles bont en blauw.

    Het valt allemaal wel mee. Heb je de operatie al gedaan? of al goede informatie op internet gezocht? bij een gyneacoloog geweest ? Hier kun je veel meer vinden en ben je helemaal voorbereid. Succes ermee!

    Liefs en groetjes

    M

  • Marianne

    Hoi Jo,

    Als journalist ben ik voor mijn onderzoek op zoek naar mensen die me kunnen uitleggen waarom ze voor het mes willen kiezen. Vooral de vraag; ‘Waarom neemt iemand uiteindelijk het besluit om aan zijn of haar lichaam te laten sleutelen?’ houdt me bezig. Waarom vind jij dat er iets mis is met je lijf en wat wil je bereiken met een operatie? Het gaat dus niet om een waardeoordeel of cosmetische chirurgie goed of fout is.

    Ik zou heel graag eens met jou willen mailen over dit onderwerp. Gewoon om een beter beeld te krijgen van iemand die eraan zit te denken om een operatie te ondergaan. Ik ga dat nergens voor gebruiken.

    Je kunt me mailen op: marianne.coret@bluecircle.tv. Ik hoop dat je contact met me opneemt!

    Groetjes,

    Marianne.

  • D

    Hoi Marianne,

    Wat ontzettend ongepast van je!

    Dit is geen leedvermaak hoor.

    Wij hebben hier serieus last van, lichamelijk zit het in de weg, maar ook zeker psychisch.

    Ik denk dat je veel te oppervlakkig nadenkt, als je met een hazelip of super flaporen je laat opereren, is dat toch ook niet alleen voor het mooie.

    Ik hoop dat je even nadenkt en geen oordeel velt, voordat je begrijpt hoe het zit, want je bent duidelijk al tot een conclusie gekomen…